- Albüm
- Kapak
Daha girişte söylemek lazım, Ferhat Göçer?in son albümü ?Seni Sevmeye Aşığım? ambalajıyla bunu belli etmese de bugüne kadarki işlerinden oldukça farklı. DMC?den ayrılıp Emre Plak?a geçmesiyle ve amatör bestecilerin şarkılarını değerlendirmek için kurulan BesteniYolla.com projesiyle bu değişiklikleri çıtlatan sanatçı yeni çalışmasında kulağa gerçekten farklı geliyor. Bunda çok daha samimi şarkıların ve dingin bir yorumun etkisi büyük.
Hiç albümü yokken bile konserleri başarılı geçen ve yepyeni bir tenor diye tanıtılan bir ismin sesini ispatlamak açısından ilk albümünde bağırış çığırış söylemesini anlayabiliyorduk. Fakat bu iş dördüncü albümde artık komik bir hal almaya başlamıştı. Bu sebeple de son dönemlerde çıkardığı sakin şarkılar daha başarılı oluyordu Göçer?in. Yeni çalışmada o aşırılığa rastlanmıyor neyse ki ve Göçer?in zorlanmamış sesinin ne kadar dinlenesi olduğunu nihayet duyabiliyoruz. Özellikle de albümü açan şarkı ?Unutmuş Çoktan? kanımca, müzikal ve sözel olarak ciddi bir etki bırakmayacakken Göçer?in vokalleriyle duygusuna kavuşuyor. Bugüne kadar çok sefer tersi olmuştu. Şimdi gelinen noktaysa nihayet Göçer için bir albüm yapıldığı değil, Göçer?in bir albüm yaptığı hissini veriyor.
?Mehtabın Rengi?, yakın zamanda popülerleşen Reşit Gözdamla ismiyle, tanıdık bir imzaya rastladığımız az şarkıdan biri. Başlıkta geçen metaforu, şarkının içindeki kullanımıyla beraber bile anlayamadım ama gerisine Ozan Çolakoğlu?nun yaptığı aranje de katılınca çok şık bir şarkı çıkmış ortaya. Hele de kanun kullanımının ne kadar yakıştığı kendini hemen belli ediyor.
Albüm “Yanına Kalmaz“, “Esirinim” gibi orta tempo eserlerle çok başarılı şekilde yürürken iki ayrı yöne giderek renkleniyor. Diğer şarkılardan biraz daha oynak olan ?Oya Gibi?de yazarı Kubilay Aydoğmuş, bu yıl duyduğumuz en iyi nakaratlardan birine imza atmış. Yeni şarkı yazarlarını keşfetme işi her albüme bunun gibi sadece bir tane şarkı eklese bile büyük bir değişim yaratır. Fakat bu katkı tek bir şarkıyla kalmayıp albümün gittiği diğer yönde bulunan ?Getir Bana Dertlerini?de de kendini gösteriyor. Çalışmanın en karanlık noktası denilebilecek bu yavaş şarkı çoğunda hakim olan pes vokallerle oldukça atmosferik. Benzer bir tonda olan ?Bundan Sonra?nın albüme oldukça etkileyici bir final yaptığını eklemek gerek. Bu şarkı da yıllarca hatırlanma gücüne sahip bir nakarat içeriyor.
Diskte yer alan en kıdemli şarkı yazarı Ümit Sayın ise ?Affetmedim Seni?de bugüne kadar kazandığı kredinin hakkını veren bir işe imza atmış. ?Seni Sevmeye Aşığım? albümü günün şartları yüzünden bir ihtimal Göçer?in en az satan albümü olacaktır. Popüler kim varsa ondan şarkı almak veya hangi şarkı öne çıktıysa onu kapmak yerine yeni şarkıları ve yazarları parlatmaksa radyo ve televizyon başarısını biraz geciktirebilir belki. Bunlara rağmen elimizde sanatçısının isminden dolayı mutlaka değerlendirmeye alınacak ve eninde sonunda başarısı anlaşılacak bir çalışma var. ?Seni Sevmeye Aşığım?şüphesiz Ferhat Göçer?in en iyi albümü.
Yaptığı düetlere gelen eleştileri biraz ciddiye almış galiba