- Albüm
- Şıkır Şıkır (Tekli)
- Kapak
Yıllardır çıkardığı en başarılı şarkı olan ?Şıkır Şıkır? ile bu sene müzikal anlamda kendinden çok söz ettiren Gülben Ergen bu teklinin hemen peşine sekizinci uzunçaları “Hayat Bi Gün” ile karşımıza çıktı. Şarkıcının en son albümü ?Uzun Yol Şarkıları? kapaktaki gitar ve sıcak kahveyle atmosfer yaratmaya çalışırken kısmen gülünçleşen buna rağmen ?Giden Günlerim Oldu?, ?Çilekli? ?Bir Şans Daha? gibi eserleriyle popüler bir iş olmuştu. Gerçi ?Giden Günlerim Oldu?nun haftalarca bir numarada kalma başarısı ancak ?Şıkır Şıkır?la tekrarlanabildi ve bu durum Gülben Ergen?in düet ve solo başarıları arasındaki uçurumu açıyordu fakat ?Yarı Çıplak? bu endişeleri giderecek kadar iş yaptı denilebilir.
?Hayat Bi Gün?, tamamlanmadan çok önce Ergen?in Oğuz Kaan Özdemir?le işbirliğinden dolayı müzik çevrelerinde konuşulur olmuştu. Eflatun adıyla önceki sene kendi albümünü çıkaran bu isim dinlek ve sakin müziğiyle alternatif çevrelerde dikkat çekse de Gülben Ergen?in dikkatini çekerek bir anda birinci lige terfi oldu. Bu aralar Burcu Güneş?in seslendirdiği ?Oflaya Oflaya? şarkısı da dikkat çekiyor mesela. Ergen?le işbirliği ise bu albümdeki üç şarkıda kendini gösteriyor. Anaakım bir sanatçının daha çevre piyasalardan bir yazarla işbirliği yapması çok ideal, olması gereken bir durum. Hatta müzik üretiminin şu an düştüğü açmazdan kurtulması için tek yol. Dolayısıyla bu birlikteliğin işe yarar sonuçlar verdiğini görmek beni mutlu etti. Yabancı bir besteye yazılmış, çok deşmeden dinlenilmesi gereken sözleriyle ?Şıkır Şıkır? albümde açık ara birinci duruyorsa bile, Özdemir?in yazdığı ?Mahsuscuktan? da gururlu bir ikincilik elde ediyor. Şarkı Gülben Ergen?e yakışmakla kalmamış, şarkıcının genelde tercih ettiği çok kalabalık sözlü şarkılara da bir alternatif olmuş. Parçanın bir diğer güzelliği de Ergen?in yorumuyla uyumlu oluşu.
Bu durum klip şarkısı ?Yarı Çıplak? için geçerli değil mesela. Ergen?in hiç Fransız sayılmayacağı bir tarzda olan parça nedense şarkıcının vokalleri yerine daha ince bir geri vokal sesini öne çıkarıyor. ?Deniz ve Mehtap? sularında gezen ?Masal Olalım? ise muhtemelen şarkıcının daha önce bu türü pek tercih etmeyişinden dolayı amatör bir yorum olmuş. Seksi mi şımarık mı olduğu belli olmayan tipik Gülben Ergen cilveleri bu keyfekeder şarkıya pek yakışmıyor.
Ersay Üner?in yazdığı ?Tesadüf? albüm için büyük bir koz, fakat her ne kadar gece kulüplerinde kullanışlı olacağını bilsem de remixine gerek var mıydı bilemiyorum. Zaten Fettah Can?ın oldukça vasat iki şarkısıyla (?Dünyaları Versem?, ?Yok Acelem?) tüm duygusal şarkı yükü ?Tesadüf?ün üzerine kalıyor. Bunun kliple desteklenmesi güzel fakat remixlenmesi, şarkının Demet Akalın?a gitse ne şekle gireceğini çıtlatmaktan başka bir işe yaramamış. Tıpkı ?Şıkır Şıkır?ın daha ritmik solo versiyonunun hiçbir şey ifade etmediği gibi.
?Hayat Bi Gün?, (yer aldığı şarkıdaki anlamından bağımsız olarak) hayatın ne kadar kısa olduğunu hatırlatırken, bu kıymetli zamanızı tekrar tekrar yatırmaya değecek bir albüm değil. ?Şıkır Şıkır?ın kalıcı bir şarkı olduğunu bildiğimizden onu arşivinize katmak, henüz kliplenmeyen ?Mahsuscuktan?ı erkenden keşfetmek ve Eflatun?un anaakım piyasa tarafından farkedilişini desteklemek için edinilmesi düşünülebilir.
Değerlendirmenizi beğendim ama kapak ve albüm fotoğrafları 5/5 lik bence.
Sitenin yeni hali super olmus. Tebrikler!
valla bence Gülben’e bi ödül verilmeli! Kendini en guzel tekrarlayan bayan vokal odulu… insan en azından enstrumanlarını fılan değiştirir.Risk almayı hiç sevmiyor. son yıllarda Tek beğendiğim şarkısı Şıkır Şıkır. Allahtan Mustafa sandalla beraber söylemiş onu da…
ben gulben ergeni cok begeniyorum,bence albumu de super
yılın hiç tartışmasız en iyi albümü GÜLBEN ERGEN bir numara:)