?The Best of Ajda? ile küllerinden doğan şarkıcının özellikle 2003 tarihli ?Sen İste? teklisinden beri artan popülerliğinin tıpkı 70?ler, 80?lerdeki gibi tavan yapmasının en önemli sebebi ülkedeki en çok club şarkısına sahip olan sanatçı oluşu ve son dönemde hiç de alışık olmadığımız şekilde peşpeşe çıkarttığı albümlerindeki dinamik şarkıları olsa gerek. Bu şarkıların çok sevildiğini düşünürsek; yaz aylarının 1 numaralı kadın konser sanatçısı Ajda Pekkan?ın Anadolu yakasındaki bu güzel mekanı doldurması, hava şartları uygun olduğu sürece kesindi.
Bir kez daha gördük ki DJ?lerin yaptıkları müthiş remixlerle, hareketli şarkılara verdiği önemle, sesine fiziğine gösterdiği özenle, disiplinli ve mükemmeliyetçi Ajda Pekkan, 4. kuşağı da ele geçirmiş. Bir dönem televole kültürüyle beslenen, konserleri neredeyse zorla izletilenler kavga gürültüleriyle işin suyunu çıkarınca, bu kaostan halk sıkıldığı için vazgeçen magazin basını, Sezar?ın hakkını Sezar?a vermeye başladı. Kıyafetlerdeki müthiş zevki, marjinalliği, diğer sanatçıların onun hakkındaki yorumlarının sürekli yayınlanması, kendisini izole ettiği yaşamdan sıyrılması, bir de birbirinden güzel konsept konserlerini eklersek Ajda Pekkan?ın davetlisi olarak gittiğim True Blue konserinin tıklım tıklım dolması normaldi (havadaki nem anormaldi, o başka). Eğer konserlerin doluluk oranlarıyla ilgili bahis oynansa Tarkan, Serdar Ortaç, Kenan Doğulu, Sezen Aksu, Şebnem Ferah, Ajda Pekkan konserlerine 1.00?e ancak 1.01 verilebilirdi, çünkü dolacağı kesin.
Bundan 10 yıl önce ?Kimler Geldi Kimler Geçti?, ?Uykusuz Her Gece?, ?Ya Sonra?, ?Bambaşka Biri? gibi dünün değil günün ve geleceğin değişmez klasiklerini dinlemeye daha çok orta yaş ve üstü giderken, bugün artık ‘Yan’, ‘Oyalama Beni’, ‘Aynen Öyle’, ‘Resim’ gibi şarkılarla coşturmak, öncekilerin arasına bu klasikleri katmak Ajda?nın kariyerindeki planlı programlı hamleler aslında. İyice mükemmeleşen sesi dinlemek, fizik kurallarına meydan okuyuşunu görmek için her kesim, özellikle gençler konserlerine akın ediyor. Dik duruşu ve gücü yanlış anlaşılıp snob sanılan sanatçı bugün doluluk rekorları kırıyor. Ve sanırım sahneye çıkmadan ne giyeceği, nasıl çıkacağı en çok merak edilen starların başında gelmesinin de etkisi var bu kalabalıkta.
Fenerbahçe True Blue sanatçının tekneyle yanaşabileceği, kulisi olmayan ve bu yüzden de tek kostümün, biraz da rahat kıyafetlerin tercih edildiği bir mekan. Bu yüzdendir ki Ajda Pekkan, Bridget Bardot desenli (konserde birçok kişi bu resmin Ajda Pekkan olduğunu zannetmiştir) gri, dökümlü ve şık bir bluz ile streç tarzda, hiç olmadığı kadar inceldiğini belli eden, bluzuyla çok uyumlu siyah bir kotla sahneye çıktı. Ne yerden yükseldi, ne gökten indi. 20.00?den 23.00?e kadar bekleyen kalabalık için biraz sıradan ve alışık olmadıkları bir Ajda gelişiydi bu. Sislerin ardından bir genç kız göründü. Karşımızdaki, Moda?da oturan ve tekneyle eğlenmeye True Blue?ya gelen havalı bir kızdı sanki. ?Neden mini etek değil?, ?neden sahneye asansörle inmedi?, ?neden arabesk de söyledi?, ?dansçılar sıradandı?, ?neden farklılık yaratmadı? gibi tepkiler geldi ve bunlar normal çünkü başka türlü alıştırdı; ancak unutulmamalı ki bunlar sürekli yapıldıkça basitleşebilen şeyler. Her sahneye yıllar önce yaptığı gibi motosikletle inemezsiniz ya da uçamazsınız, mekanın da buna uygun olması gerekir. Bunların hepsi hiç beklenmedik zamanlarda ve yılda 1-2 kez yapılırsa güzel; yine pek tabii ki böyle numaralar daha büyük sahneli, ses kısıtlaması olmayan mekanlarda yapılırsa daha da özel. True Blue tüm şıklığına, konumunun güzelliğine rağmen İstanbul dışındaki festival konserlerinin havasını yaratıyor ve gerçekten bekleyiş sürecinde insanları yoruyor, sahnesi de küçük.
Şarkı Listesi: Vitrin / Flu Gibi / Resim / Aynen Öyle / Sihirli Aşk / Yazık Olur / Eline Gözüne Dizine / Mutlu Bütün Şarkılar / Hadi Gel / Eğlen Güzelim / Bir Garip Yolcuyum / Uykusuz Her Gece / Yaz Yaz Yaz / O Benim Dünyam / Güzeller İçinden / Sarıl Bana / Sen İste / Oyalama Beni / Felek / Deliyiz Biz Deliyiz / Bir Sevgi İstiyorum / Hayırdır İnşallah / Boşvermişim Dünyaya / Bambaşka Biri
Son söz True Blue işletmecilerine. İnsanın en doğal hakkı ve ihtiyacı sudur. Girenin biletiyle ya da davetiyesiyle bir daha çıkamadığı mekana girişler 20.00?de başlıyor. Konser saati 22.30, konserin başladığı saat 23.00 ve su içmek için, ödediğiniz konser ücreti bir yana 25 TL tutarında içecek fişi almanız gerekiyor, sadece su alacaksanız bile. Gerçek anlamıyla bir para tuzağı çünkü giren dışarı çıkamıyor. Bugün 25 TL?ye girişi olan birçok konser var ve işletme resmen kazancını o sıcak havayı fırsat bilip katladı. Hak mı? Bana göre değil. Öte yandan VIP diye pahalıya satılan biletli bölümün tek özelliği sahneye yakın olması. Yerlerin bir kısmı çamur içinde, hadi erkekler neyse ama topuklularıyla gelen hanımlara ayıp edilmiş. Birçok kişi aşırı dikkatli olmak durumunda kaldı. Parayla rezil olmak tabiri bu tarz durumlar sonucu lugatımıza girmiş olsa gerek. Öte yandan arkalarda soğutma sistemi iyiydi, o konuda haksızlık etmeyelim.
yazan: Ali BOZ