Aranjörlerin kendi adlarına hazırladıkları albümler, bir bir dinleyiciyle buluşup başarılı performanslar gösteriyor. Ozan Doğulu, İskender Paydaş, Erdem Kınay ve Volga Tamöz?den sonra bu işin Türkiye?deki ya birincisi ya da birincilerden biri olan Ozan Çolakoğlu da ?01? albümüyle aynı kervana katıldı. Genellikle çalıştığı isimlerin büyüklüğü göz önüne alınınca en parlak vokalist kadrosu da bu albüm için toplandı denilebilir. Elbette solistlerin kariyerleri albümlerin başarılarını garantilemiyor ama Çolakoğlu?nun bugüne kadar yaptığı işler bu yeni çalışmaya güven duymamıza yeter de artar bile.

Şarkılar ilk defa Çolakoğlu?nun Kuruçeşme Arena?daki konserinde görücüye çıktı. Etkinlikten hemen önce D&R?ın yeni online müzik satış sitesi musicclub.com.tr?de satışa sunulan ?Aşk Gitti Bizden? hariç elbette. Tarkan?ın seslendirdiği bu eser konsere gelenler tarafından çoktan ezberlenmişti. Şarkıcının son albümündeki repertuarına oranla biraz daha modern diyebileceğimiz ?Aşk Gitti Bizden?i sık sık yapıldığı gibi ?Metamorfoz? dönemi şarkılarına benzetmek yanlış olur. Sırf elektronik öğeler içeriyor diye o albümün ruhsuz eserleriyle karşılaştırmak şarkıya haksızlık olacaktır. Belki tek kusuru dünyada şimdi patlamış olan sounda ayan beyaz çok özenmesi denilebilir. Hem dubstep öğeler içersin, mutlaka akustiğe dokunsun, auto-tune bulunsun diye her maddeye check atılmış gibi duruyor. Fakat ülkemizde bu modern zaman klişelerinin eskimesini bırak henüz fark edildiğini bile söyleyemeyiz. Eh, Tarkan?la başlamayacaksa kimle başlayacak zaten. Maalesef yenilikçi gençlere pek şans tanımıyoruz.

Asıl konumuz olan konser de, uzun bir giriş videosu ve Ozan Çolakoğlu?nun standının tavandan indirilmesinin ardından bu şarkıyla başladı. Tarkan?ın hem playback yapması, hem hiçbir görsel öğe kullanmaması, kostümünün dahi hiçbir özen içermemesi ilk performansı gayet zayıf kıldı kanımca. Megastar dans figürlerine yeni bir hareket eklemekten bile aciz görünüyor artık. ?Dinleyicinin ilgisi için kendimi yormama gerek yok? imajının bir parçası gibi görünen bu monotonluğu elbette ki ezilme fetişimizi dürtüyor ve ?Tarkan çok başka abi!? yorumları yükseliyor her yerden. Bir sanatçının dinleyicisini yok sayması, onları şaşırtmak için çabaya ihtiyaç duymaması karizma zannediliyor nedense.

Buna rağmen albümde Tarkan?ın seslendirdiği ?Aşk Gitti Bizden? ve ?Hadi Bakalım? (ikincisini sadece orda duymuş olmama rağmen) bomba gibi iki parça. Albümün önemli kozları olacakları kesin. ?Hadi Bakalım?la beraber albümün yeni olmayan tek diğer şarkısı Göksel?in ?Sabır?ı. Göksel kendine özgü ışığıyla sahneye çıktığı andan itibaren seyirciyi sahiplenmeyi başardı. ?Acıyor?un ortada kesilen playback?ine rağmen Göksel o kadar duruma hakimdi ki halen neden Kuruçeşme?de kendi konserini vermek yerine gece mekanlarında sahne aldığını anlamıyorum.

Çolakoğlu?nun son dönemde verimli bir iş arkadaşlığı geliştirdiği Gülşen, albümde ?Seyre Dursun Aşk? ile yer alıyor. Siyah, uçuşan kostümüyle sahnede son derece karizmatikti Gülşen. Son birkaç yıldır edindiği soğuk dış görünüşün sahnede parladığını söylemek doğru olur. Yeni eserinin yanında yine bir Ozan Çolakoğlu işbirliği olan ?Bi? An Gel?i de seslendirdi. Belki her şey playback olmasaydı kendi yazdığı ?Superman?i coverlaması konsere enerji katardı diye düşündüm.

Sahneye fiziksel bir canlılık getiren nadir isimlerden biri Sertab Erener oldu. Zıplama ayakkabılarıyla ?Dım Dım? şarkısını zıp zıp söyleyen Erener?in performansı göğüsleriyle bölüştüğünü söylemek yanlış olmaz. Şarkı zayıf, en azından sevmek için epey dinlemek gerektirecek türden olsa da Erener?in çabası bu süreleri izleyici açısından hatırlanır kıldı.

Daha önceden Çolakoğlu?yla çalışmamış olan dolayısıyla playback yapacağı eski bir eseri olmayan Yalın ise gitarıyla çıkıp ?Anlat Güzel Mi Oralar?ı söyleyerek başlattı kendi kısmını. Albümde yorumladığı ?Kalpten Dudağa?nin ise çalışmadaki saman altından su yürüten hit olacağını düşünüyorum. Daha ilk dinlemede oldukça dikkat çekiciydi.

Sezen Aksu?nun, Meral Okay?la yazdığı ?Gizli Aşk? ise gecenin tek slow anıydı. Bir video eşliğinde kayıttan dinlediğimiz parça, hele de son saniyeleriyle tüyleri diken diken etti. Şarkı belki büyük gümbürtüler koparmayacaktır ama etkileyici olduğu kesin. Bir diğer diva Ajda Pekkan ise tam tersi pek etkileyici olmasa da her yerde gümbür gümbür çalacak bir şarkı yorumlamış (son birkaç senedir alışkanlık edindiği üzere).?Ben Yanmışım? gecede iki kere çaldı ama bu seyircinin isteği üzerine değil, ufak bir aksaklık yüzünden oldu. Heralde dans ekibinin hazır olmamasıyla şarkının girişinde sahneye çıkamayan Pekkan, ortasında girmeyi de uygun bulmayınca şarkıyı önce tümüyle boş sahneyi izleyerek, sonra bir kere daha Pekkan?ın teşrifiyle dinledik. Çolakoğlu?nun kendi adına ilk konseri olduğu da en çok burda belli oldu. Şarkıyı ilk seferde boşa döndürürken kulise doğru ?ne oldu?? diye seslenişleri dikkat çekiciydi. Konser boyunca seyirciye bir tek kelime dahi etmedi ayrıca.

?Yakar Geçerim?le kapanan gecenin etkileyici, dinlenecek bir albümü müjdelediği kesin. Şarkıların hatrına da konseri yermeye gönül razı gelmiyor. Ama hele de satışlar bu kadar düşmüş, müzik endüstrisi iyice konsere dayanmaya başlamışken, bu kadar listebaşı, popüler, uzun soluklu, her fırsatı elinde tutan ismin daha unutulmaz bir geceye imza atmasını beklemek normaldi. Ben hem albüme, hem de satış işini müziğe geri getirmeyi deneyen online müzik satış sitesi musicclub.com.tr?ye başarılar dilerim. Geçtiğimiz sene Kuruçeşme Arena?daki lansmanının Ozan Doğulu?nun ?130 Bpm Allegro?suna çok yaradığı söylenemez. Umarım Çolakoğlu?na daha uğurlu gelir.