• Albüm
  • Hayat Devam Eder (Video)

Türk Pop Müziği?nin doğuşundan bu yana yabancı kültürlerin etkisinde olduğunu söylemek yanlış olmaz. Önce aranjmanlar, peşine arabesk, sonra 90?larda yükselişe geçen neredeyse her Türk popçunun yurtdışı kökenli oluşu derken günümüzde de globalleşmenin etkisiyle gelen belirli soundların hakimiyetini görüyoruz. Eylem de İngiltere?de doğup büyümüş, müzik ve dans eğitimini orada almış biri olarak her gün duymadığımız, her albümde 5?er 10?ar adet bulunmayan şarkılar yapan bir isim. 2011 tarihli ?Bugün Burda? albümünün en göze çarpan tarafı ?pop? genellemesinin içine yedirilen daha özelleşmiş janrları barındırıyor olması.

Çıkış şarkısı ?Hayat Devam Eder? bu manada flamenko ritmleriyle bir örnek fakat bu formülden ülkemizde o kadar çok yapıldı ki has Türk işi demek de yanlış olmaz. Yine de türünün iyi örneklerinden olan parça klibinin de başarısıyla Eylem?i başka bir açıdan gösteriyor. İlk defa bu videodaki kadar olgun ve klas gözüken şarkıcının iyi bir yolda devam ettiğini söylemek yanlış olmaz. Bugüne kadarki parçalarında yer alan çeşitli Türkçe ve telaffuz hataları bu albümde ciddi ölçekte azalmış. Şarkı yazarı olarak da albümde görev alan Eylem, özellikle bu konuda daha dikkatli davranmış gibi. Telaffuzda ise halen bazen şarkıya karakter katan, bazense şarkının vereceği duyguyu azaltan hatalar var.

Albüm parçalarından ?Yapışırım Yakana? modern Hint pop sounduyla, ?Kaldır Elleri? ve ?Helal Olsun? ise seyreltilmiş Rnb içeriğiyle dikkat çekici. ?Yapışırım Yakana?nın geri vokallerinde zaman zaman kulağı tırmalayan sıkıntılar var ve albümün en başlarında olması dikkatli dinleyiciler için keyifsiz olabilir. Aynı sıkıntı albümün sonlarında yer alan ?Çarp Kalbim Çarp? için de mevcut. İki şarkı da aranjede, söz ve bestede iyi malzemelere sahip olmasına rağmen daha çok işlenmiş ve müziğe daha iyi yedirilmiş vokallerle yükselebilirmiş.

?Kaldır Elleri?, ilk albümün büyük hiti “Aman” gibi, Eylem için bir marş olmaya aday. Sözleri bugüne kadarki popüler Eylem şarkılarının temasında, derdi tasayı bir kenara bırakmaktan bahsediyor. Karşımızda bunun iyi ve ironik bir örneği mevcut olsa da (Eylem nakaratta, bunları söyleyişinden kendini üçüncü şahıs alarak bahsediyor) bu konu hakkında daha fazla şarkı söylemek kariyerine katkı sağlamayabilir. Daha spesifik hikayeler arayanlara ise ?Helal Olsun? adlı ballad hitap ediyor. Rnb türünde iddialı olan birisi için şimdiye kadar çoktan söylenmiş olması gereken bir şarkı bu. Orhun Sevindik?in görkemli düzenlemesiyle hem alaturka bir damarı, hem de uluslararası gideri olan parça, Eylem?in albümdeki açık ara en iyi vokal performansı.

Oynak kemanlarıyla ?Koptuysa Bırak? tam bir Türkçe pop örneği ve albümün ?90?lar popu?yla bu denli sık beraber anılmasının sebeplerinden biri kanımca. Alaturka nağmelerden beslenen ?Yana Yana? ise daha karanlık bir yapıya sahip. Köprü melodisinin Kurtlar Vadisi?nden Cendere?yi anımsatıyor oluşu buna bir etken mi bilinmez.

?Bugün Burda?nın içerisinde kendisini değerli bir albüm yapacak yeterince şarkı ve bütünlük var. Fakat albümün bombası olarak ?Aşkım  Diye Bağırırım? aradan sıyrılıyor. ?I Feel Love? vari bir beat?in üzerine kat kat kurulan şarkı hem yerli müziğin ihtiyacı olan elektronik unsura, hem de dünyayı şu an kasıp kavuran auto-tune müzisyenliğine sahip. Müzisyenlik diyorum çünkü Kesha, Britney Spears, Lady Gaga gibi büyük isimler bu teknolojiyle bazı gelmiş geçmiş en iyi pop şarkılarına imza atıyorlar bu günlerde. Bu şarkıdaki sağlam kullanımı, sözlerin alaycı tavrı ve pozitivitesi ?Aşkım Diye Bağırırım?ı değerlendirilmesi gereken bir fırsat yapıyor.

Çoğuyla ya bu albümde tanıştığımız ya da kısa süredir tanıdığımız aranjörler içeren albüm bu manada yeni isimler için bir katalog işlevi de görebilir. Henüz hepsi isimleriyle anılacak imzalarını bu şarkılara atmamış olsalar da temiz işler çıkarmışlar. Muhtemelen kliplenecek birçok şarkının yanında Dolapdere Big Gang?den Gökay Süngü tarafından düzenlenen ?Feslikan?, Rashit?in davulcusu olarak tanıdığımız Orkun Tunç ve Taner Yurdunkulu?nun kotardığı ?Çarp Kalbim Çarp? albüme fazladan birer boyut ekleyen işler. Sonuç olarak Eylem?in üçüncü stüdyo albümü, belki ciddi bir pazarlamanın veya çok popüler müzisyenlerin cilasından eksik ama hem pop müziği kendine özgün yorumlayışıyla hem de Eylem?in ileri doğru birkaç adımını birden göstermesiyle ilgiyi hak eden bir kayıt.

Not: 3.5 / 5