• Albüm

Keremcem?in 2 yıllık ara, bir askerlik macerası, epeyce strateji değişikliği sonrasında gelen yeni albümü ?Hayata? geçtiğimiz ay yayımlandı. 2000?lerin en kaydadeğer çıkışlarından birini yapıp peşini çok daha sıradan şekilde getiren şarkı yazarı ve yorumcu ikinci albümünde sallanan, üçüncü albümde ise devrilen müzikal ilginçliğini yeni kayıtta ciddi bir yenilikle tekrar toparlamış. Bu sefer şarkı yazımı kısmından elini çeken Keremcem, takdire şayan bir şekilde daha genç ve ismi az duyulmuş yazarlardan parçalar seslendiriyor. Sonuçta da tıpkı kendi ismi yeni duyulurken yayımlanan ?Eylül? albümündekiler gibi keşfe açık bir sürü şarkı geçiyor elimize.

Albümü çıkış şarkısı ?Vurgun?la değerlendirmemek lazım, öncelikle bunu belirtelim. İsra Gülümser?in yabancı besteler üzerine söz yazıp, İskender Paydaş?ın düzenlemesiyle ortaya çıkan parçalar hiç de yeni bir formül değil. Kaldı ki zamanla ısınılabilen bu şarkının Yunanistan?dan ithal bestesinin çok dikkat çekici, sözlerinin çok yakalayıcı olduğunu söylemek zor. Özellikle de ?Vurgun? gibi zengin bir metaforun sadece ?sürgün?le kafiyelemek için varoluşu biraz israf olmuş. Hemen hemen aynı ekibin kotardığı ?Olur Ya? ise tüm iyi ve vasat şarkılar arasında en az dikkat çekici olanı. Gelgelelim İskender Paydaş müzik direktörü olarak albümde harika bir iş çıkarmış. Sadece söz ve bestelerde adı geçen 13 farklı müzisyenden bütünde oldukça uyumlu duran bir iş çıkarmış.

Diskin tam ortasında 5 şarkıdan oluşan enfes bir blok var. Günümüzde çıkan çoğu tam albüme bedel olacak bu beş şarkıyı üreten (düzenleyen) isimlerse Alper Gemici ve Erdem Yörük. Belit Özükan ve Barış Yurtçu?nun yazdığı ?Haydi Öp?, Keremcem?e kendi yazdığı hareketli şarkılardan bile çok yakışmış. ?Boynunu Bükme? rahatlıkla albümün en iyi yavaş şarkısı olarak ön plana çıkıyor.  Kendi albümü de hazırlık aşamasında olan Kutup Ata Tuncer?in yazdığı eser çıkış şarkısı olarak ?Vurgun?dan çok daha iyi hizmet verirmiş. Keremcem?in özdeşleştiği ağır ritmli şarkılara bir diğer güzel örnek, önceki albümlerinde bir sürü şarkısını seslendirdiği Yunus Adak?tan gelmiş. İkili bu sefer yorumcu- besteci işbirliğini tek şarkıyla az ama öz tutmuşlar. ?Veda Edersek? kesinlikle tanıtımda şans verilmesi gereken bir eser.

Bloktaki bir diğer güçlü kale kendi ismini taşıyan ilk albümünü geçtiğimiz günlerde piyasaya süren Mabel Matiz imzalı. ?Kandırıyor Aşk? yazarın yumuşak  bestelerine ve ne anlatırsa anlatsın romantik olabilen sözlerine güzel bir örnek. Bu parçayı düzenleyen Alper Gemici?nin bestelediği ?Oyun? ise daha kendi halinde ve pop ile soft-rock arasında bölünmüş hareketli şarkılardan biri olarak ikincisine daha yakın duruyor. Bu 5 eser ve albümün diğer ilk üç ve son üç şarkısı için en önemli faktör Keremcem?in sesine de oldukça yakışıyor olmaları. Bu konuda en az tatmin veren parçaysa ?Bir Daha Sevemem Ben?.  Çok pese giden vokalleri, hali hazırda oldukça bilindik olan sözleriyle birleşince etkilemek sadece aranjedeki üflemeli çalgılara kalıyor.

Albüme isim veren ?Küstüm Hayata?  ve ?Masal Gibiydin? de yine es geçilmemesi gereken parçalar. Önceki aylarda tekli olarak yayımlanacağı söylenen ?Bir Kalbim Var Benim? ise muhtemelen eskime faktöründen dolayı albümün sonunda yer almış fakat özellikle giriş melodisi ve sözleriyle halen etkileyici. Başarılı bir artwork çalışması altında biraraya gelmiş, eskitilmemiş ve yetenekli müzikal beyinlerden çıkan 11 şarkıyla oluşan ?Hayata? Keremcem?in en iyi albümü olmasa da, halen birinci sırada bulunan ?Eylül?ün ardından ikinciliği rahatlıkla hak ediyor.

Not: 3.5 / 5