• Albüm

Müzik dünyamızda hep kendine ayrılmış bir yerde oturacak kadar şanslı olan Deniz Seki, o kadar da şanslı olmayan dönemlerinde yaratmaya devam ettiği yeni albümünü ?Sözyaşlarım? olarak isimlendirdi. Tıpkı ?Can Kırıkları? gibi edebiyat dünyasından gelen bu başlık hele de şarkıcının halka mal olan üzücü dönemlerini hatırlayınca oldukça arabesk bir albüme işaret ediyor gibi görünmüştü. Halbuki işin gerçek yüzü başka çıktı, Seki?nin sömürüden uzak sözyaşları, şahsen benim yüzümü güldürdü.

Kendisiyle ilgili hep şikayet ettiğim şey, bunca yıldır topladığı övgüden midir, tembellikten midir, şarkı sözlerini oturup bir bütün olacak şekilde düzeltmeyişiydi. Hep parçada öykü oradan giriyor, buradan çıkıyor, aralarda alakasız yerlere savruluyordu. Yeni albüm bu sorundan eskileri kadar muzdarip değil. Böylece güzel sürprizler etti iki.

?Suya Hapsettim? adında orijinal bir hikaye ve hiç çaba göstermeden vurucu olabilen bir besteyle açılıyor çalışma. Şarkının girişi Seki?nin ?Şeffaf? dönemindeki ferahlığı hissettiriyor. Bir sonraki parça ?Herkes Kendi Yolunda? ise ölümcül sözlere sahip. ?Biç uçtan sen çektin…? diye giren nakarat, duygusunu iletmekte tehlikeli derecede başarılı. Fakat bir yandan yorumuyla etkilerken bir yandan duygusal olmak adına ilk fuzuli manevrayı burada yapıyor Seki. Finale doğru gelen şiirde ?herkes… ama herkes kendi yolunda? pekiştirmesi apaçık görüldüğü üzere pek manalı değil. Mevzubahis olan topu topu iki kişi sonuç olarak.

Yunan etkili aranjesiyle ?Aşk Müzikali? albümün girişini tutan üçüncü güçlü şarkı oluyor. Metaforlar, sloganlar yine şaşırtıcı derecede iyi, geri vokaldeki geleneksel grup da (Cihan Okan, Murat Aziret, Sibel Gürsoy, Yeşim Vatan) şarkıyı sevmeyi kolaylaştırıyor. Şarkıdan çok düzenlemesiyle modern Hint popuna göz kırpan ?Soyadımı Sen Yaz? ve flamenko bir ritme sahip olan ?Uyan?dan önce elbette ki vazgeçilmez türe, arabeske uzanmadan geçmiyoruz. ?Hayallerim Hayal Oldu? bu ayardaki en etkileyici Seki şarkısı değilse bile son derece kıvamında bir cümleyle her şeyi toparlıyor. Metanetle söylenmiş ?Ağlamadan çalamaz hiçbir saz? cümlesi, bugünlerde ?ağlamayacağım? diye hönküren şarkılara ders olacak nitelikte.

Albümün bu ilk yarısı, ikinci yarısına göre çok daha sevilebilir nitelikte. ?Kork Benden Bundan Sonra? böyle bir çalışma için değişik bir tat fakat yine neye hizmet ettiği anlaşılmayan cümleleri var. Finaldeki ?Bitti? ise tam da bu albümü ele geçirmesinden korkutuğum tarza dahil, sıradan manevraları olan bir parça. Neyse ki kapanıştaki ufak kişisel hamle olarak kullanılmış da bize edecek laf bırakmıyor. İki de alternatif versiyon içeren diskte ?Soyadımı Sen Yaz? değişen aranjörüne rağmen (ilki Murat Yeter, ikincisi Sadun Ersönmez) yeni bir şey söylemezken, Murat Yeter?in ?Aşk Müzikali?ne yaptığı ikinci düzenleme oldukça keyifli.

Gelgelelim, albümün bunca güzel şarkıya rağmen şimdiye kadar en az konuşulan Deniz Seki albümü oluşuna. Yine değişen zamanlardan bahis açmayacağım ama tanıtımı yapılmayan her albüm sessiz sedasız kalmaya mahkum artık. Hele de Ebru Gündeş ve Funda Arar gibi kitleleri kendisininkine oldukça yakın iki sanatçıyla aynı anda albüm çıkarmışken Deniz Seki?nin promosyon için daha fazla koşturması lazım bence. Ayrıca ilk klibin de halen çekilmemesi bir başka konu. Çalışma, yorumcunun gurur duyması gereken bir iş olmuş. Tanıtım eksikliğine kurban gidip de başka türlü etiketlenmesi yazık olur.

Not: 3.5 / 5