• Albüm
  • Acısa Da Öldürmez (Video)

Geçtiğimiz onyılın sonunda büyük bir çıkış yapan ve müziğimizde erişilmesi gereken standartlar kaybolduğu için kendisinin de reddettiği bir ?usta? koltuğuna çabucak oturtulan Sıla‘nın son albümü ?İmza? yanlışı ve doğrusuyla temiz bir pop albümüydü. Müziği henüz bir olgunluk dönemine erişmeden dinleyicisi kayıtsız şartsız savunduğu, en sözü dinlenir yazarlardan bazıları albümü yılın en iyilerinden saydığı (sandığı) için bu umut verici şarkı yazarının kendisini geliştirmemesinden korkuyordum. Korktuğum gerçekleşmedi ve Sıla övülenle yetineceğine hakikaten övülecek şarkılar yapmaya yöneldi. Yeni albümü ?Konuşmadığımız Şeyler Var?da çok daha sağlam bir iş çıkarmış ortaya.

İlk önce hoşuma giden şeyden başlayayım, bir müzik albümünün ismi ?Konuşmadığımız Şeyler Var? iken, intronun ismini ?Öndeyiş? koymak ve orada da sadece udu konuşturmak dahiyane bir fikir. Benim daha önceki Sıla eserlerinde şikayet ettiğim, zaman zaman ne dediğinden habersiz gözüken şarkı sözlerine resmen bir antitez bu. Bu albümün şarkı sözlerindeki gelişme de çok bariz, fakat öndeyiş manevrası çok şık olmuş gerçekten.

Açılıştaki ?Acısa Da Öldürmez? tanıdık bir melodi ve dile dolanacak sözlerden oluşuyor. Bu sefer alaturka var, ?Sevişmeden Uyumayalım?daki manasız arabesk değil. Çok daha doğru bir tercih olduğunu düşündüğümü söylememe gerek yok sanırım. Sıla’nın yorumu çok yerli dolayısıyla bizim klasik müziğimizden etkilenmesi üstüne daha iyi oturuyor.

Albümün kanımca incisi, ?Boş Yere? ülkemizde Grammy ödülleri gibi bir şey olsa en iyi kadın vokal performansına aday olabilecek düzeyde. Bu ?İnşallah?tan, ?Yara Bende?ye savrulan, gitar solosuyla da ?Güllerim Soldu? yu çağrıştıran şarkı hep güzel şeylerden beslenmiş gibi duruyor. Ortasında değişen ritmi de parçayı eğlenceli kılmış. Bu gibi şaşırtmalar mesela ?Gol?deki çok tahmin edilebilir ?la la la la? tezahüratından daha ilginç geliyor bana. ?Gol?ün nakaratı çok kendine has fakat gerisi tam olarak öyle gitmiyor.

?Konuşmadığımız Şeyler Var? müzikal olarak yeni bir şeyler söylemiyor. ?…Dan Sonra?nın yaptığı etki yok, ama bunu taklit etmek için zorlama çabalar da yok (bakınız: ?Bitse De Gitsek?). Sıla kendine en yakışan soundu bulmuş, bu sefer daha güzel sözler yazıp yolunu belli etmiş. Fakat şimdiden popüler olsalar da çoğu şarkı, yorumcusunun star ışığını paylaşmıyor. ?Oluruna Bırak?, ?Cam? gibi eserler Sıla söylemese gözden kaçıp giderdi eminim.

?Boşver? yaklaşık beş dakika boyunca ?Bana Biraz Renk Ver?i taklit ederken, ?Tam Da Bugün? çok daha kısa bir sürede sessiz ve derinden bir etki yaratıyor. Efe Bahadır’ın geri vokali de zaruriymiş adeta, çok yakışmış. Finale geldiğimizde ise bir cover, bir de ondan da cover iki şarkıyla karşılaşıyoruz. Daha önce Ferhat Göçer’in söylediği ?Vur Kadehi Ustam? orijinalinden daha güzel, gelgelelim albüme ihtiyacı olan bir şey vermiyor. ?Zamanında? ise sözlerinden yorumuna kadar tam bir Sezen Aksu şarkısı ve de en kabak tadı veren türünden. Aksu’nun yazıp sağa sola verdikleri yetmiyormuş gibi Sıla da bu yaşında ?ah ne güzel zamanlardı? şarkılarına girişirse çekeceğimiz var demektir.

Geneli orta-iyi arasında şarkılardan oluşan albümün çok dikkat çekici olduğunu veya bağımlılık yarattığını söyleyemem fakat Sıla’nın tek bir şarkıda bile boş geçmeyen yorumu, gitgide güzelleşen sözlerini göz ardı etmek ayıp olur. Misal ?Kafa? gibi bir şarkıya yazılabilecek sözlerin büyük çoğunluğu şarkının tavrı açısından abartılı veya rahatsız edici olmaya müsait iken yazar bu tuzaklara düşmemiş. Onun yerine albümü clublara da sokmak için ?Kafoz? gibi versiyon yapma tuzağına düşmüş ama olsun. Çoğu Efe Bahadır imzalı düzenlemeler, şarkılara cuk oturuyor; Hamit Ündaş’ın Nazan Öncel düzenlemeleri kadar şahane olma yolunda fakat oraya varmak için daha yolu var gibi. Bu kadar büyük adımlarla giderse Sıla’nın sonraki albümü için şimdiden merak içindeyim. Onun hayaliyle bugünün abartıcılarına da katlanmaya çalışacağım.

Not: 3.5 / 5