Günümüzün dinlenme garantili pop sanatçılarından Candan Erçetin’in 5 sene sonra gelen ilk stüdyo albümü ?Kırık Kalpler Durağında? genç sanatçılara ders olacak nitelikte bir çalışma. Çıkarılacak ?hisse?lerin en önemlisi içi dolu albümler yapınca sanatçının nasıl eskimediği ve isminin uzun üretim molalarına direnebildiği. İkincisi her şeyin görsellikten ibaret olmadığı. Zira Erçetin televizyon promosyonuna çok yüz vermediği gibi albümün kapağını bir ürün sunumu olarak değil samimi bir pozla hazırlamış. Üçünücüsü ise seneler boyu iyi ve üstü albümler yaparsanız bir kerelik de olsa idare eder bir çalışma yapınca kimsenin bundan söz etmeyeceği.
?Gölgesizler? filminin müziği olarak da kullanılan ?Ben Kimim? parçasının kime neden hitap ettiğini henüz anlamamışken bu albüm de ilk olarak aynı yönetmenin ?Kaptan Feza? filminin müziklerinden ?Kader? ile tanıtılmaya başlandı. ?Ben Kimim?, ülkede hit oldu olmasına, ancak güzel bestesinden taşan yorucu sözleri ve Erçetin’in bağırış çığırış yorumu sebebiyle tarafımdan pek takdir edilmemişti. ?Kader?in problemi ise şarkının bir türlü vurucu kısmına gelemeyişi ve bunun bahanesi olabilecek şekilde minimalist bir şarkı olmayışı. Sözleri arasındaki bir iki cümleden başka şarkının akılda kalıcı bir tarafı yok.
Gerçi Erçetin’in klasik manada hitlerin peşinden koşan bir şarkıcı olmadığını biliyoruz. Formülünü kendisini yaratıyor ve albümde bunu beceren şarkılar da az değil. Açılış parçası ?Kırık Kalpler Durağında? ritmik düzenlemesine kalender bir hüznü iyi yediriyor (bkz. Gamsız Hayat), ikinci şarkı ?Git? ise şarkı sözü anlamında hem albümün, belki de 2000’lerdeki Candan Erçetin’in de zirve noktalarından bir tanesi. Öyle güzel yazılmış ki şarkıcının söyleyişindeki mutluluk birebir hissediliyor, stüdyoda gülümseyerek söylediğini algılayabiliyorsunuz.
Albümün çok ciddi tökezlediği şarkılar dört, beş ve altıncı sıralarda. Çalışmaya buralarda tahammül etmek normal olarak zorlaşıyor. ?Unutma Beni?, çok bilindik bir şarkının hiçbir his geçiremeyen yeniden düzenlemesi, ?Vallahi? şarkı yazan herkesin bitmemiş olduğunu anlayabileceği ?a?ların ?i?lerin uzatılmasıyla dolan bir şarkı, ?Yalvaramam? ise çok güzel bir yabancı bestenin harcanmış Türkçe hali. Aynı şarkıyı Mustafa Ceceli ?Söz Veremem? adıyla öyle güzel ötesi bir şarkı yaptı ki bu versiyonunu yarışa bile sokamıyorsunuz.
Erçetin’in alamet-i farikaları buradan sonra geliyor. Gerçi ismi geçen Alper Erinç’in imzası hiç hissedilmiyor ama Türk enstrümanlarıyla, hemen hiçbir Türk popçunun dokunmadığı konulardan iyi şarkılar söylemeye başlıyor kendisi. ?Gözler? yorumcunun albümde bizzat yazdığı en iyi şarkı sözlerine sahip. ?Türkü? ise Neyzen Tevfik ve Ömer Hayyam’ın şahane dizelerinin iyi bir besteyle birleşmiş hali. Edebiyat dünyasının albüme katkısı bununla sınırlı kalmıyor ve Ayşe Kulin de muhtemelen 16 şarkının içinde en çok hit potansiyeli taşıyanı ?Bahar?ın sözlerine imza atıyor. Erçetin’in bazı şarkılarda son derece zorlayıcı olan yüksek sesli, aman vermeyen vokalinin bu parçada çok uyumlu oluşu da bir etken tabii ki.
Üzücü taraf albümün Candan Erçetin diskografisinde öne çıkan çok az yanı olması. İnanılmaz başarılı rap yaptığı ve metafor işinin biraz suyunu çıkarsa da çok güzel sözlerle dolu ?Ninni? parçası haricinde yeni bir şeyler az bu albümde. Dinlerken Türk müziği adına üzüldüğünüz albümlerden elbette değil ama gururla da dolmuyorsunuz. Tıpkı aynı şirketten aynı günde çıkan Şebnem Ferah albümü gibi bu çalışma şarkıcıyı ileri-geri götürmeyen bir niteliğe sahip. Erçetin ?Kırık Kalpler Durağı?nda bir duraklama evresi geçiriyor. Sonraki adımın yükselişe devam ettirmesi ümidiyle…
Not: 3 / 5