Mustafa Sandal’ın artık çekilmez hale gelen maxi single (EP) bombardımanı bu yaz sona erdi ve sıcak iklim şarkıcısı ?Kop?tan bu yana ilk tam albümü “Devamı Var”ı yayınladı. ?Devamı Var? isimli albüm renkleriyle de ismiyle de ?Gölgede Aynı? isimli albümü anımsatıyordu bana. ?Araba?, ?Gidenlerden?, Denize Doğru? gibi şarkılarını içeren bu 90’lar albümüyle ilgili önsezilerim yanıltmadı beni. ?Devamı Var? Mustafa Sandal’ın çıkış yaptığı günden beri aşağıya doğru giden grafiğinin seyrini değiştirmiyor ama ?Gölgede Aynı?nın bir nev’i taklidi veya devamı diyebiliriz.
Şarkıcı albümle ilgili en büyük hatasını en başında yaptı. ?Devamı Var?, ?İndir? gibi 3 kuruşluk bir şarkıyla tanıtılmaması gereken bir albüm. Peşine de, yakalayıcı bir melodisi olsa da, ucuz sözleriyle ?Melek Yüzlüm? gelince çoğu kişi umudunu kesmiştir muhtemelen. Ancak albümün şüphesiz en iyi şarkısı, biraz ?Pazara Kadar?ı biraz da Mustafa Sandal’ın güzel pop müzik yaptığı günleri anımsatan ?Gönlünü Gün Edeni?, en başta piyasaya sürülseydi daha iyi bir imaj oluştulabilirdi. Bunun yanında ?Mağlubuz?, ?Kimbilir Kim? ve İzel’in konuk olduğu ?Dayan? gibi görece daha iyi şarkılar var. Sırf piyasa olsun diye dinle-at olduğu çok belli iki şarkıya yaslanması sanatçının zaten çok yüksek olmayan güvenilirliğini daha da azaltıyor. Üstelik de Sandal’da artık çok bariz bir bıkkınlık var. Hadi ?İndir? berbat bir şarkı ama etrafta çalındı, hit oldu. O çekilen klip nedir bu durumda? İnşaat şantiyesi gibi bir yerde, kaykaycıların fink atması senin de Serdar Ortaç hareketlerini benzeyen bir ?İndir? figürü tutturman resmen önemsememenin göstergesi. Ömer Faruk Sorak’ın çekmiş olması hiçbir şey değiştirmiyor ki kendisinin ne kadar sıradan bir yönetmen olduğunu gördük ?Sınav? filmiyle. Bunun peşine gelen ?Melek Yüzlüm? klibi öncekinden de beterdi, hiç girmiyorum.
Yabancı albüm deneyip, Almanya’da başarılı olup yine de istediği yere gelemeyince İngilizce şarkı söylemek konusunda küçümser ve ikiyüzlü yorumlar yaptığından beri zaten samimiyetine güvendiğim bir insan değil Sandal. Yonca Evcimik’e en parlak dönemlerinde verdiği mükemmel şarkılara (Haberin Olsun, Bandıra Bandıra) duyduğum saygıdan yiyor halen. Yine de pop piyasası sürünürken satacağı belli bir albüme koyduğu emek önemliydi. ?Devamı Var?ın iyi tarafı kaliteli pop günlerimizi andıran şarkılar içermesi, arabeske bulaşmaması. Ancak kötü tarafı, albümün çoğunda 2000’lerdeki sıradanlaşmış ve ruhunu kaybetmiş müzik var. Üstelik basında zamanında çıktığı gibi Aşkın Nur Yengi’nin, Levent Yüksel’in ilk albümlerini andıran bir albüm de değil; öyle albümler maalesef yıllardır gelemedi. Gelmeleri için Sandal’a güvenmek de biraz fazla iyimserlik olur bence.
Hazır Tarkan 2007’nin en büyük hayalkırıklıklarından birini piyasaya sürmüşken, en azından tek şarkıdan ibaret olmadığı için tercih edilebilir ?Devamı Var?. Hiç olmadı ?Gönlünü Gün Edeni? kesinlikle dikkate değer. ?Denize Doğru?, ?İki Tas Çorba? gibi kendi pastoral ve sıcak şarkılarını taklit etmeye çalışıp çok fena çuvallayan ?Çoban?ı atlamanızı tavsiye ederim. Albümü kapatan saçmasapan isim şarkısı ise 2 dakika sürüyor sadece, o yüzden endişelenmenize gerek yok. Ta ki yaz gelip de Mustafa Sandal yeni bir maxi single yapana kadar.
Not: 2 / 5