• Albüm
  • Unuttun Mu Beni (Video)

?Bakarsın umduğundan iyi geçer yaz? deyince bu kadarını da tahmin etmemiştim sayın Sezen Aksu. Baktım da, umduğumdan çok daha iyi bir albüm olmuş. 2000?lerde yorumundan, besteciliğine kadar her alanda öncesinden daha az başarılı bir performans çizen müzisyen, halen daha piyasamızın en üretken ve en güvenilir isimlerinden bir tanesi; zira çoğu ?eksik? eseri bile bir sürüsünden daha kıymetli. Fakat baştan sona sevilebilir, baştan sona malzemeyi iyi kullanan, ne az veren, ne de çok zorlayıp sıkan, tasarımı da içeriği de güzel bir albüm deyince, bu yaz piyasaya çıkan ?Öptüm?, 1995 tarihli ?Düş Bahçeleri?nden bu yana en tatmin edici Sezen Aksu albümü olmuş.

Aksu artık sesini bağırış çığırış kullanmanın iyi bir sonuç vermediğini kabullenmiş olmalı. Kabullenmediyse de dinleyiciler olarak 10 şarkı boyunca şansımız yaver gidiyor. Çoğu şarkı çok yüksek notalara ya çıkmayacak, ya da çıkıp da tadında bırakacak şekilde düzenlenmiş. Hatta bu konuda en dikkatli davranan iki şarkı, oldukça pes seslerden adeta bir kış rüzgarı gibi esip, albümün birer başyapıtı olarak öne çıkıyorlar. Cemal Süreya?nın sözleri ve Aksu?nun bestesiyle oluşan ?Sayım?, en son ?Vazgeçtim?de, ?Seni Kimler Aldı??da (Gülümse ? 1991) bıraktığımız ve bir daha erişilememiş bir duygu yoğunluğuna sahip. Ki bu rütbeye ?Keskin Bıçak?ın, ?İstanbul İstanbul Olalı?nın ağır arabesk havaları bile erişemediler, ne kadar popüler olurlarsa olsun. ?Gidiyorum Bu Şehirden? ve ?Perişanım Şimdi? yaklaşmıştı ama.

Yukarıda bahsettiğim ikilinin, ikincisi olan ?Vay?, sadece Sezen Aksu?nun değil, Mithat Can Özer?in de albümdeki başarısını kanıtlıyor. Son iki sene içinde yazdığı özgün şarkılarla (?Lolita?, ?Acımayacak?) ses getiren Özer, yeni sayılabilecek bir aranjörden beklenmeyecek kadar olgun işler çıkarmış ve düzenlemeleriyle şarkıya hizmet edip, içinde erimekten kaçınmamış. ?Vay? ve ?Sayım?ın ?hiçbir saniyesi değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez? derecesindeki başarısına ?Ayar? da katılıyor. Albümün resmi olarak görücüye ilk çıkan şarkısı, Kral TV ödülleri performansında beni hemen yakalamıştı. Ska etkisi hissedilen sound, son derece modern ve Mazhar Alanson?dan girip, Agora Meyhanesi?nden çıkan sözlerine başarıyla eşlik ediyor. Bestenin de ?Çakkıdı?dan bu yana en dile dolanası Aksu melodisi olduğunu düşünüyorum.

Albümün diğer mimarlarından Alper Erinç ise açılıştaki üç şarkının aranjörü olarak hizmet vermiş. Bunların arasında ?Arkadaş Şarkısını Duyunca? ve ?Ballı? oldukça tahmin edilebilir ayarda gitseler de, ?Unuttun Mu Beni? sözlerindeki kolay ulaşılabilir duygusallığa rağmen batılı aranjesiyle dikkat çekiyor. Başka bir deyişle rahatlıkla arabeskleşebilecek bir eseri o yola sokmamış Erinç. Aynı ?kaçılım?ı Aytuğ Yargıç, ?Acıtmışım Canını Sevdikçe?nin düzenlemesinde yapmamış mesela. O sebeple şarkı albümün en çabuk anlaşılan ve tükenmeye en müsait parçası oluyor bence. Eh, bunlar da lazım demek ki.

Çalışmanın oynaklarından ?Ah Felek Yordun Beni?, oldukça esprili bir kapanış yapıyor albüme. Bir nakarat ve köprüyle yetinmiyor ve melodik çeşitliliğiyle dikkat çekiyor. Bu manada sadece sözlü kısımları beş ayrı müzikal kısma bölünmüş ?Ballı?yla benzeşmiş. ?Ballı?ya gelince, nasıl kotarılırsa kotarılsın, şarkı yazarı Nazan Öncel ve yorumcu Sezen Aksu?yu bir araya getirmesi açısından önemli. Yine de, özellikle bestesiyle, tam bir Nazan Öncel şarkısı olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Tüm bunların nihayetinde elimizde yıllara taş çıkartacak bir albüm ve popüler Türk müziğinin nasıl olması gerektiği hakkında ders verecek sözler, besteler ve aranjeler var. Ercüment Vural, Cihan Okan, Sibel Gürsoy ve Tuba Önal?dan oluşan vokal grubunun şarkıların içine dağılıp ve zenginleştirmesi gibi ne Aksu?nun yorumu kendini öne atıyor, ne aranjörler ticari bir bakış açısı tutturmuş, ne sözler bestelerden, ne de sözler bestelerden ayrı duruyor. Elementlerin birbirini destekleyişi öyle gözle görülür ki ?Sayım? şiirinin bestesi 20 yılın nihayetinde karşımıza gelmiş. Sonuç olarak ?Öptüm? Aksu?nun toplamda en iyi albümlerinden biri, yeni milenyumdaki işleri arasında ise en iyisi.

Not: 4 / 5