• Albüm
  • Fotoğraflar

Betül Demir?in yeni albümü ?Mıknatıs? adının hakkını veren çekici bir kapakla karşımıza çıktı. Şarkıcının bugüne kadarki imajından daha zarif ve özenli duran yeni görseli, müziğinde de benzer bir yönelime işaret ediyormuş meğerse. Gerçi ekibe bakınca, bir önceki teklinin de (?Herkes Haklı?) aynı umudu vermesi gerekirdi ama niyeyse o şarkı yeni albümle oldukça zıt duruyor.

Sezen Aksu ve Ozan Çolakoğlu gibi efsaneler yaratmış bir ikilinin isteyince herkesi daha iyi bir yola sokabileceğini hatırlatıyor yeni şarkılar. Hele de ana akım poptan başka elementleri işin içine sokunca. Rock sounduna sahip ?Hop Dedik? bu manada albümün ilk başarısı. Sözler her şeyiyle Sezen Aksu?nun 2000?ler ekolünden, nitekim, diğer şarkılarında da olduğu gibi, melodiyi 100 km geride bırakmadan söz yazınca daha iyi bir sonuç alınıyor. İlginçlik olsun diye ?of ya nalıncı keseri gibiyiz? diye sözlerle doldurunca ?Herkes Haklı? gibi itici işler çıkıyor ortaya, halbuki ?Hop Dedik?in söz ve bestesi elele yürüyorlar, çok da uyumlular. Çolakoğlu için de iyi bir referans bu parça, zira sürekli epik ve alaturka düzenlemeler yaptığını düşünürsek, bu onlardan biraz ayrı duruyor.

?Mıknatıs?ın, çıkış şarkısı bir yana, yüksek standartlı orta tempoları çok daha ön planda. Şarkıcının kariyerinin çok sıkı bir takipçisi değilim ama Sude Bilge Demir şarkılarının nihayet bu albümde piştiğini söylersem yalan olmaz heralde. ?Beni Mazur Gör? albümdeki en iyi iş, bir aranjman olan ?Ya Ya? ise riskli bir  ikilemeyi, duygusal bir şarkıya çok iyi yerleştirmiş. Müziğimizde bu tip numaralar genelde hareketli şarkılarda yapılabiliyor, çünkü duyguyu bozmayacak kadar zekice olmuyorlar genelde. Halbuki burada çok başarılı bir kullanım söz konusu.  (Not: Mesela Alişan?ın yeni şarkısında, en damar yerde ?ateşin keşfinden sonra en büyük yangın benimki? deyince gülme isteği yaratıyor ya, ondan bahsediyorum).

Aksu?nun albüme bir diğer ciddi katkısı ?Üşüdüm? adlı yavaş şarkı. Emirhan Cengiz?in düzenlemesi içeriğinden çok altı dakikalık süresiyle dikkat çekiyor. Şarkının ön plana çıkamayışı gibi bir durum sadece bundan sebeple olabilir, onun haricinde patlamaya çok müsait. Çalışmanın isim şarkısı ?Mıknatıs? ise albümdeki kendine has şarkılardan biri; hareketli fakat daha ?chill? bir yapısı var. Sözler etkileyici ancak bence kulağa içten gelmiyor. Özellikle de mıknatıs metaforu oldukça ekleme durmuş. Albümün ismi olduğu düşünülünce önemli bir sorun bu.

İkinci yarıdaki şarkılar genel olarak eli yüzü düzgün işler fakat diski doldurmaktan öte bir misyon üstlendikleri söylenemez. Bu sebeple albümün “kuzey kutbu” çekerken, “güney kutbu” itmeye yakın. Şu açıdan ilginçler, albümdeki Sezen Aksu yoğunluğu kendisinin yazmadığı bu şarkılara bile sızmış az çok. Gerçi Türkiye?deki çok az sayıda yazarın kendisinden etkilenmediği de başka bir gerçek.

?Mıknatıs? yeni bir şarkıcı ve yeni profesyonelleşen müzisyenlerden çıksa el üstünde tutulacak bir iş olurmuş. Sektördeki en büyük isimlerden birkaçı ve tecrübeli bir şarkıcıdan gelince daha ?normal? karşılanıyor. Aksu ve Çolakoğlu?nun en iyi işlerinden biri değil ancak, Betül Demir için kesinlikle öyle.

Not: 3 / 5