• Albüm

Toplum olarak vazgeçmek istemediğimiz isimlerden olan Aşkın Nur Yengi, zamanında öyle bir çıkış yaptı ki gözümüzdeki kredisi halen tükenmek bilmiyor. Uzun aralıklarla albüm yapan ve bir televizyon programı dışında ekstra projelere de yıllardır girişmeyen Yengi bundan sonra da her albümüyle dinlenecek ama artık olmazsa olmaz isimlerden biri değil. Yeni çalışması ?Gözümün Bebeği? de sınırları zorlamayan, şaşırtmayan, temiz bir pop albümü sadece.

Albüm çok ?genel? olmanın sıkıntısını taşıyor. Sözler çok genel, Sezen Aksu şarkıları çok genel, çoğu Mustafa Ceceli?ye ait düzenlemeler çok genel. 10 şarkıda sivrilen, farklı duran neredeyse hiçbir şey yok. İyimser bir bakış açısıyla açılış şarkısı ?Öpeyim Geçsin? kitsch bir çaba olarak görülebilir, bir suçlu zevk olarak dinlenilebilir, sevilebilir. Fakat diğer hareketliler olan ?Hayırlı Olsun?, ?Kahve Bahane?, ?Bekleyenim Var? arkalarındaki Avrupa?ya kadar uzanan çok sayıdaki yaratıcı beyine rağmen çok sıradan. Sadece bunların sonuncusu biraz fazladan ilgiyi hak ediyor, zira bundan önceki yorumcusu bir Yengi albümüyle ilişkilendiremeyeceğiniz Yıldız Kaplan. Maalesef şarkı kısır bir şarkı ve ilk bir dakikasındaki eğlence, sonrasında yavaş yavaş sıkıntıya dönüşüyor.

Yorumcunun elbette asıl güçlü olduğu alan yavaş şarkılar. Yalnız türdeki yirmi yıllık ustalığı Yengi?yi bir cesaret gösterisine zorlamalı artık. İlk klip şarkısı ?Kibrit ve Alev?, hararetli bestesiyle paçayı sıyırıyor; isim şarkısı ?Gözümün Bebeği? ise yazarı Aksu?nun görece iyi bir anına denk gelmiş. Geriye yine bir sürü şarkı kaldı. Yengi?nin yıllardır sevdiği yabancı bir besteye yazılan ?Başka Sözüm Yok? her şeyin formüle uygun olduğu fakat toplamda parlayamayan bir eser. Bunun sebebi de başta bahsettiğimiz fazla genel olma problemi işte. Sözlerde ölümden Allah?a,  taşlardan suya, uçuruma her vurucu metafor kullanılmış ama ortaya çarpıcı bir hikaye çıkmıyor. Yine de ?Başka Sözüm Yok? 2000?lerin başında halen kabul edilebilir olurdu. ?Tutmadın? rahat 30-40 yıllık bir şarkı kadar eski sözlere sahip.

Aşkın Nur Yengi?nin eskiyi özleten albümlerine artık alışmış olsak da 2004 tarihli son yeni albümü ?Yasemin Yağmurları? bence istemsizce yapılan çok güzel bir yönelime işaret ediyordu. ?Yıldız Yıldız?, ?Biz Hani?, ?Yasemin Yağmurları?, ?Demesi Kolay? gibi kendi halinde çok güzel parçalar içeren çalışma Yengi?nin müzikal güvenilirliğini daha küçük ama seçici bir kitle için garantileyecek gibiydi. ?Şimdi Mosmor Oldun Mu? gibi bir şarkı bile Nazan Öncel toleransının da desteğiyle uyum sağlıyordu. Fakat 2011?de bu yönelimin tamamen kesildiğini söylemek lazım. Yengi?nin sesi ve yorumu halen olağanüstü, halen tek bir resmi bile hüzünlü bir şarkıyı anımsatıyor ve halen eski şarkılarının kredisi bitmiş değil. Fakat bu albümün tek gayesi günü kurtarmak olabilir, listelere bakılırsa iyi giden satışlara göre en azından bunu başarmış gibi gözüküyor.

Not: 2.5 / 5