• Albüm
  • Fotoğraflar

?Taburcu? şarkısıyla radyoların favorisi haline gelen ?Berkay?ın ilk albümü ?Ele İnat? Eylül ayında yayımlandı. Belli ki uzun zamandır müzikal yolculuğuna devam eden ve ilk meyvesini yeni toplayan şarkıcı iddialı bir proje hazırlamış. Albümde günümüzün popüler şarkı yazarlarından, aranjörlerinden geçilmiyor. Bu noktada ticari başarı neredeyse kesinleşirken, müzikal tercihlerde bir garanticilik olduğunu 100 metreden anlıyoruz tabii ki.

Albüm çoğu şekilde tanıdık tınlıyor. Berkay ve diğer müzisyenler elbirliğiyle buna uğraşmış gibi. Erdem Yörük’ün düzenlediği ?Lolita? Chemical Brothers’dan ?Do It Right? ile açılıyor. Soner Sarıkabadayı her zamanki şarkılarından ikisinin yanında yorumunu da resmen Berkay’a ödünç vermiş durumda. Sinan Akçıl’ın ?Gitmeseydin?i ?Tenlerin Seçimi?ni andırırken, Nezih Üçler’in ?Ömrümün Geri Kalanı? parçası adeta Emre Altuğ’un ?Aşk-ı Kıyamet?inden bozma. Bunlara ek olarak Berkay’ın kendine has bir söyleyişi yok, her parçada başka yere savruluyor. ?Taburcu? ve ?Deja Vu? gibi Sarıkabadayı şarkılarında muhtemelen besteciden aldığı demoyu birebir taklit ederken, ?Toz? adlı oldukça başarılı orta tempoda Murat Dalkılıç gibi söylüyor.

Durum böyleyken, ?Ele İnat?ın gerçek faydası Nezih Üçler’in önünü açmak olacakmış gibi görünüyor. Berkay’ın sanki sönmekten korkan bir 80’ler, 90’lar şarkıcısı gibi her popüler ismin desteğini alması, kendisine isimsiz bir şarkıcı olarak, böyle bir prodüksiyonla şans verilmişken bana pek doğru gelmiyor. Ancak her ne kadar çoğunlukla albümün açılışından uzak kalsalar da Nezih Üçler parçalarının keşfedilmesi önemli. Yazar, aynı zamanda Deniz Seki’nin haddinden fazla şişirilmiş ?Sahici? albümündeki iki üç eli yüzü düzgün parçadan biri olan ?İmkansızsa?nın sahibi.

Parçalara bakınca Mithatcan Özer imzalı ?Lolita? kesinlikle dikkat çekici bir iş. Düzenlemesindeki komediyi geçince, aynı yazarın Tarkan’a verdiği ?Acımayacak?tan daha başarılı olduğunu düşünüyorum ben. Sözlerdeki kısmen ukala, argo tavır devam ediyor ancak bir konseptin varoluşu bunu neredeyse kıymetli kılıyor. Sempatik veya cana yakın gelmeyebilir fakat ?Lolita? her şarkıda duyduğunuz sözlerle yazılmamış en azından.

?Taburcu? ve ?Deja Vu?nun hiçbir Soner Sarıkabadayı parçasından hiçbir farkı yok. ?Gitmeseydin?de Sinan Akçıl’ın rahatsız edici söz yapısı aynen korunmuş. ?Toz? ve ?Sana Geri Dönemem? adlı eli yüzü son derece düzgün iki şarkıyı ise Berkay bizzat yazmış. Gerçi vokalleriyle birinin yüzünü batıya diğerini doğuya döndürmeyi becermiş ancak özellike ?Toz?un jazz-vari havası gerçekten çekici.

?Ele İnat?ı ideal bir albüme dönüştürmek için ?Lolita? gibi bir iki esprili şarkıyla tempolu kontenjanını doldurmak, ana iskeleti Avrupai düzenlenmiş akustik şarkılarla kurmak ve fotoğrafları Kemal Doğulu’dan başka birine çektirmek gerekirmiş. Şu anki haliyle Berkay’a geçici bir popülarite ve belki 75 – 100 bin civarında bir dijital satış sağlayacakken, o durumda kendi türünde iddialı bir şarkıcı olabilir ve Türk popuna da bir katkı sağlayabilirdi. Umudumuz gelecek albümlere.

Not: 2 / 5