- Albüm
- Yatağım Boş (Video)
Az ve öz albüm yapan, konserlerinde sahnenin hakkını veren ve bugüne kadar aldığı en yaygın eleştiri ?yeterince sert olmayışı? gibi göreceli bir fikir olan Özlem Tekin’in şüphesiz dinleyiciler nazarında bolca kredisi var. 5 yıl gibi bir aradan sonra, hiç tanıtılmamış güzel bir albümün ardından ?Bana Bi’ Şey Olmaz? ile dönünce nedense bunu hatırlamakta zorlanıyor insan. Özlem Tekin’in kendini yenileme değil adeta bir metamorfoz yaşadığı çalışma pek memnun edici bir gidişata işaret etmiyor. Bunu sadece çıkış şarkısından da görmek mümkün.
Özlem Tekin bu albümünde kendisiyle özdeşleştirdiğimiz elektronik öğeler içeren ve hep batılı tınlayan rock yapmamış. Aslında yaptığı müzik o kadar acemice ki yorumcunun 15 yıldır albüm hazırladığına inanmak güçleşiyor. Bunun 10 yılında edindiği tecrübeyi, verimi, son 5 yılda kaybetmiş veya bambaşka bir şeye kullanmış gibi. İlk klip şarkısı ?Yatağım Boş? kesinlikle bir rock şarkısı değil, sadece rock enstrümanlarıyla eşlik edilen, fazla uzun, çok fazla tanıdık bir eser. Tümüne tahammül etmek videonun çekildiği bataklığa saplanıp kalmak gibi bir hissiyat yaratıyor. Zorlama bir duygusallık ve Tekin’in seksi rockçı hatun imajıyla da beraber Amy Lee’nin ?Broken?daki yorumu gibi bir etkinin yakalanmaya çalışıldığı çok açık, gelgelelim şarkı buna müsait değil.
Açılış parçası ?Bana Bi’ Şey Olmaz? ve peşine gelen ?Kimse Bilmez? umut verici bir başlangıç yapıyorlar aslında. Yine de ikincisinin neredeyse türkü gibi tınlayışı, güzel bir şarkı olmasına rağmen, bir Özlem Tekin albümünden isteyeceğiniz bir şey değil. Zaten 11 şarkının en iyileri bile bundan önceki hiçbir Özlem Tekin çalışmasında öne çıkabilecek işler değiller. Albüme buna rağmen şans verdiğinizde, karşılığını veren diğer iki eser ?Sen Anla? ve ?Yüzde Seksen? oluyor. İlki albümün tek Ozan Doğulu düzenlemesi ve Can Şengün’ün aranjelerinden daha iyi bir kimya var ortada. İkincisi ise Bengü’nün ikinci albümünden tanıdık olduğumuz bir Murat Çekem parçası. Absürd sözleriyle şarkının farkedilmek için bir fırsat daha yakalayışı sevindirici.
?Bana Bi’ Şey Olmaz?ın yapımında Özlem Tekin’in yerini sabit tutup, Can Şengün’ün payı ile Ozan Doğulu ? Murat Çekem ikilisinin payı yer değişseymiş memnun edici bir iş çıkabilirmiş ortaya. Şimdi elimizde olan diskte iki ? üç aydan öteye zor dinlenecek, Özlem Tekin’e bir şey katmayan ve geçen 5 yılla beraber olandan da götüren bir repertuar var. Farklı bir fikriniz varsa bile sondaki ?Aslan Yarim? cover’ının herkesin sinirlerini zorlayacağından eminim. Bir başka gerçek de Özlem Tekin’in yorumunun halen yerinde durduğu. Müzik piyasasına küsmüşken bu albümden gelen geri dönüşlerin çok da barıştırıcı olacağını sanmıyorum. Yine de doğru şarkılar ve sound geldiğine Özlem Tekin’in halen bunu sırtlayabileceğini bilmek güzel.
Not: 2 / 5
[…] Son Albüm Eleştirisi: Özlem Tekin – Bana Bi' Şey Olmaz Gerçek Top 5 Bu liste Türkiye'nin resmi şarkı listesinin ilk 5 sırasını gösterir. […]
Türkiye’de kayda değer iki bayan rockçı var biri Özlem Tekin biri Şebnem Ferah. Ben şahsen Ö. Tekini müzik zevkime daha uygun bulurdum. Öyle ki zamanında “Özlem kargayı öykünse yine dinlerim” derdim. Ama bu son albümü umduğum gibi olmadı. Hani 5 yıl aradan sonra ortaya çıkacak albümden daha fazlası beklenirdi yani. Yine de lafımı yemedim bu albümü de dinlerim.
Özlem Tekin gerçekten çok zor sesleri birkaç saniye ara ile çıkarabilen çok dik ve çok pürüzsüz bir vokal.1996dan beri kalitesini bozmadan tarz değiştirip durdu ama ses hala taş gibi.Diyeceğim o ki albüm eleştirisi bence sert olmuş.O kadar da değil dedirtti en azından.Sil baştan bonus olarak sunulabilirdi.Acaba repertuardaki hangi şarkıya engel oldu..Bir de özlem tekin söz ve müzikleri bu albümde biraz daha az o yüzden alışageldiğimiz özlem tekin albümlerinden olmamış,kötü yanları bunlar.Oldukça neşeli olması gerektiği gibi bir rock albümü.
bu kadar beklettikten sonra daha iyi bir albüm olabilirdi..
Sert bir eleştiri olmuş, Özlem’i belli bir kalıba sokup ordan düşünmek yanlış. En önemlisi Özlem’in ruhunun Rock müziğine yatkın olduğunu biliyoruz ama yine de hep farklı deneyimleri oldukça iyi sentezliyor. Onda, Anadolu’dan yani bizden birşeyler bulmak mümkün.
Burdaki değerlendirmede “Vur Beni” çalışmasına hiç vurgu yapılmaması yazının hiç de objektif olmadığını göstermektedir, lakin bu şarkıyı ehil olmayan kişilerin bile rahatlıkla arabesk hava barındırdığını söyleyebilmektedir. Elbette Özlem, Arabesk Rock örneği sergilemek için değil, Öz’üyle barışık olduğu için böyle bir çalışma vermiştir.
Bu arada Özlem Tekin’in finansal zorluklar çektiğini ve destek görmeden kendi çabalarıyla çalışmalarnı yaptığını biliyoruz. Bunu TV’de dönmeyen kliplerinde ve sınırlı müzikal altyapıda görüyoruz.
Çoğu müzisyen iyi finanse edilmiş albümleri stüdyo ortamında olumlu hazırlayabilirken canlı performanslarda sınıfta kalıyor ama Özlem her defasında sahnede yeniden doğabiliyor.
Lütfen Özlem’i değerlendirirken bunları göz önünde bulundurun ve eleştirmek için eleştirmeyin.