En büyük hayranlarından biri sayılmam ama albümlerinin iyi olması konusunda Kenan Doğulu?nun ciddi bir garantisi var. Hit makinası ?Festival?den sonra Eurovision?a kendi standartlarının üç beş kat altında bir şarkıyla katılma hatası yapan şarkıcı, yarışmanın kariyerlere vurduğu baltadan sıyrılmaya kararlı belli ki. O zamandan beri pek ses çıkarmadı ama geri dönüş albümü hakikaten bir geri dönüş albümü.
İlk piyasaya çıktığında çalışma için ?çok kötü olmuş? dedikodusu dolandı etrafta. ?Festival?in başarısındandır dedim. Velhasıl dinleyince gördüm ki muhtemelen açılış parçasıyla değerlendirmiş millet. İlk şarkı Patron, Çakkıdı?ya benzemek için çırpınan biraz itici bir şarkı. Neyse ki kalan şarkılar her şeyi telafi ediyor da çıkan dedikodular yersiz kalıyor.
Çıkış parçası ?Rütbeni Bileceksin? Doğulu?dan duyduğum çok iyi şarkılardan biri. Sıradanlaşmış elektronik bir aranjeye değil modern-alaturka arasında gidip gelen bir düzenlemeye sahip. Asabi ve bunu yansıtmayı iyi biliyor. Video klibini tam anlamıyla harcamışlar maalesef. Çok daha sinematografik bir şeyi kaldırabilirdi. Vokallerin tizleştiği, aranjenin biraz daha ?cool? olduğu ?Öp? de dans ettirmeye devam ediyor. Bora Uzer?in bestesini ve enstrümanlarını sırtlandığı ?Öp? müzisyenin kendi müziğinde eksik bıraktığı o elemente sahip ve hit olabilir. ?Rütbeni Bileceksin? ile çok yakışıp bütün albüme lokomotif olmuşlar.
Albümün çoğunluğunu oluşturan akustik parçalara geçiş yapmak için ?Anlıyor Musun?? diye bir parça kullanılmış ki çok yerinde durmuş. Timbaland aroması hissediliyor ama şarkı güzel. Gerçi her Kenan Doğulu şarkısında olduğu gibi bu albümün şarkılarında da mutlaka bir saçma cümle mevcut.
Bu akustik şarkıları çok defa dinlemedikçe birbirinden ayırmak biraz zor. Doğulu?nun çekirdeğindeki tarz da bu şarkılar zaten. Mevlana?nın şiirinden uyarlanan ?Etme? ve ?Beyaz Yalan? gibi parçalar yenilik yaratmak için değil saf Kenan Doğulu stiline yeni örnekler kazandırmak için varlar. Aralarında bir tek ?Kıskanıyorum? alaturkaya dokunup kaçmış (Aşkım Aşkım gibi). Onun haricinde bilindik ama güzel yazılmış gitar şarkıları mevcut.
Sonlara doğru dans şarkıları kendini tekrar gösteriyor. ?Salak? hem sözleri hem de düzenlemesiyle albümün en uç şarkısı sayılabilir. Hem lafını esirgemiyor hem de aranjede dinleyici dostu olmaya kasmamış. ?Şimdi&Burada? ise ?Aşk Kokusu?nun dans versiyonu gibi geliyor kulağa. Onu seven bunu da sevecektir.
Serdar Ortaç’ın pop müzikteki egemenliğini kabul etmiyorum zira dünyanın en kötü parçalarını yapıyor. Demet Akalın’ın en azından tutarlı şarkı sözleri “kullandığını” ve sağlam hitler çıkardığını görüyoruz fakat kalite yok müziğinde. Son yılların en çok dinlenen üçüncü ve son kişisi ise hemen hemen her zaman sanatını ve ticareti dengelemeyi bilmiş biri. Bora Uzer destekli şahane hitler ve klasik Kenan tarzını yansıtan çok güzel örnekler içeren bu albüm bana iyi geldi. Kenan Doğulu?yu sevenler için albümü tavsiye etmeye zaten gerek yok. Fakat benim gibi temkinli yaklaşanlar için Patron hayal kırıklığına uğratacak bir albüm değil. Çıkacağı devasa yaz turnesi (Fanta) albümün isminin iyi anılmasına yardımcı olur umarım. Bir de umarım ikinci klip ?Öp?e gelir.
Not. 3.5 / 5