hande yener hipnoz kapak

Hande Yener’in kariyerinde zirveyi gördüğünü ve bundan sonrasının, mecburen yokuş aşağı olacağını düşünüyordum. Geçen senenin tartışmasız en iyi albümünü (Nasıl Delirdim?) hazırlamış, üstelik 10-11 şarkıyla değil 15 şarkıyla doldurmuştu. Sanatsal övgünün yanında ticari olarak da geri döndü bu durum kendisine. Geçtiğimiz yazın en çok dinlenen şarkıları ?Kibir? ve ?Romeo?ydu. Albümün promosyonunun geri kalanı Yener’in şu an içinde bulunduğu ?yeni dönem?ine denk geldi ve yaratılan hava hızla kayboldu. Yeni albüm ?Hipnoz? hazır ve şarkılar da yavaş yavaş duyulmaya başladı artık. Maalesef kendini değiştirmek konusunda oldukça başarılı olan sanatçı o bahsettiğim yeni dönemden çıkmamayı tercih etmiş. Bu da bana pek umut vermiyor.

Hande Yener’in ilk çıktığı zamandan beri sevdiğim işleri oldu. ?Acele Etme? ile beraber esaslı bir yer edindi gözümde. ?Acı Veriyor? şarkısından beri beğenmediğim bir iş yapmamıştı. O şarkı cidden felaketti bence ama Apayrı albümü, Hande Maxi EP’si (ismi farklı olsaydı keşke), ?Nasıl Delirdim?? derken yaptığı işlere gözüm kapalı güvenebileceğimi sanıyordum. İlk çatlaklar Nasıl Delirdim’in klipleriyle beraber geldi. Bu büyük bir şey değildi elbette, her klip Acele Etme kadar güzel olmak zorunda değil. Fakat Hande’nin yapımcılığına gelince iş biraz değişmeye başladı. Harun Kolçak ile ?Aşk Beni Hep Değiştirecek? ve Kemal Doğulu ile ?Bir Yerde? single’larını hazırladılar. İkisi de Yener’in kendi işlerinin kalitesinin kat kat altında şarkılardı.

hande_yener7

Asıl sorun bundan sonra başladı. ?Bir Yerde?deki imaj ?Yalan Olmasın?a yansıdı. Sezen Aksu’nun son yıllarda yazdığı en iyi şarkılardan biri halkın gözünde itici bir görünüm yüzünden kaybolup gitti. Şarkıyı Türkiye listesinin ilk 5’inde bile görmedik hatırlarsınız. Bu sevilmeyen imaj yüzünden yeni albümün de yara alma ihtimali yüzde doksan. Daha bile yüksek! Erol Köse’nin istediği gibi Demet Akalın vari zamanlarına dönsün demiyorum, Akalın o gereksiz boşluğu gayet güzel doldurdu. Ama bütün ülkenin müzik zevkine yön verebilecek potansiyeli varken, sadece 4-5 senelik bir elektronik akımına değil, bütün Türkiye’nin standardını ?yükseltebilecek? durumu varken itici bir görünüme bürünüp, bir yandan müziğini de kötüleştirmek yanlıştan öte bir seçim. Üstelik gidip mükemmel elektronika yapıp underground olacak gibi gözükmüyor. Neden bunu diyorum? Çünkü Hipnoz şarkısını dinledim. Bu yazının asıl nesnesi de o şarkı.

Bir kere Yes’in ?Owner of a Lonely Heart? adlı şarkısından girelim. ?Çalmışlar! Çalmışlar!? diye atlamıyorum ortaya ama bariz bir benzerlik var ortada. Sample olarak kullanma izmi almışlar mı, albüm çıkıp kartonete göz atınca göreceğiz artık. ?Bir Yerde?yi ciddi ciddi akla getiren melodi ve altyapısının yanında, sözlerde bu seferlik çuvallamış Hande Yener. Harun Tekin haricinde albümde başka söz yazarı yok, o yüzden sadece bu şarkının böyle olmasını temenni ediyorum. Dinleyiciyi hipnotik bir ruh haline sokmamasının yanında ?Dayanamam, yalan. Dayanırım inan.? gibi ?Kafiye 101? dersinden çıkmış sözler içeriyor. Ha, şarkı bir tek laf dinlemez fanları ve sarhoş clubber’ları dansettirecekse ?kim takar sözleri?? diye düşünebilirsiniz. Fakat daha önce dediğim gibi Yener’de bundan daha büyük bir potansiyel var, bu da şarkıyı benim için bir hayal kırıklığı yapıyor.

Özensiz sözleri, deja-vu hissi yaratan melodisi ve Nasıl Delirdim’i özleten altyapısıyla ?Hipnoz? başarılı bir lokomotif şarkı değil. Albüm sattırmaz, gözü gayet açık olan elektronik dinleyicisi tarafından sevilmez. Türkiye’nin en vizyonu geniş sanatçılarından birinin sırf hayranlarının laflarını dinleyip gerisini göz ardı edeceğini de sanmıyorum. Çıktığı zirvede kalmasına ihtiyacımız var Hande Yener’in. Fakat kısa sayılmayacak bir zamandan beri yaptığı işler durumun öyle olmayacağını gösteriyor. En iyisi albümü beklemek.

Not: 2.5 / 5