Radyo Boğaziçi?nin bu sene 9. kez dağıtılan müzik ödülleri her sene biraz daha fazla ses getirip, müzik dünyasının önemli ödüllerinden biri olduğunu hatırlatıyor. Bu sene 10 Mayıs tarihinde düzenlenen tören Boğaziçi Üniversitesi kampüsünde, açıkhavada, öğrencilerin ve ödül alanların yoğun ilgisiyle gerçekleşti. Detaylara geçmeden önce başarılı organizasyon sebebiyle düzenleyenleri tebrik ediyorum.
Organizasyon konusunda beceriksiz bir ülkeyiz, bunu bilmeyen yok. İlk kez bu yazıda okuyanların da bugünden sonra bir sürü soruya cevap bulacağı kesin. En profesyonel, köklü ödül törenlerimizin bile kazananların centilmenlik ve medeniyet sınırlarının dışında tartışılmadığı, türlü aksilikler geçirmediği ve endüstrilerine hep gerekenden daha az katkı yapmadığı bir yıl olmuyor. Bu sebeple törenlere karşı beklentim çoktan düşmüş durumda. Üstelik bir işte kaliteyi değerlendirmenin ne olduğunu da anlamış değiliz. Ticari başarı, halkın ilgisi zaten bir ödülken, bunları tasdikler gibi ödül vermenin ne manası var bilmiyorum. Bu yazıda mevzubahis olandan çok daha büyük müzik ödüllerini düzenleyen adamlar ?Bu albüm iyiymiş ama satmamış. Yerim ben öyle iyi albümü? diyor. Bu cümle bir varsayım değil, direk bir alıntı. Bu kafadaki ödül törenlerinin manasını anlamak zaten zor.
Fakat Radyo Boğaziçi Müzik Ödülleri bu anlamda yapılması gereken en önemli şeyi boş geçmemiş: Genel dinleyiciye keşfedebileceği başarılı müzisyenler sunmak. Benim müzik yazarı olmama rağmen ilk defa dinlediğim ?Vera? örneğin. Törenden ?özel destek? ödülünü aldı ve canlı performansını sergiledi. Törenin iki destek ödülü de Boğaziçili müzisyenlere gitse bile böyle bir teşviğin varlığı bence çok önemli. Bu gibi tavırlar ödüllerin gerçek varoluş sebebidir aslında.
Ödüller eli yüzü düzgün bir törenle sahiplerini buldu. Meral Okay ve Ayten Alpman?ın anıldığı dakikalık videolar tadındaydı ve tempoyu etkilemedi. İlk ödül yılın şarkısı seçilen, Göksel?den ?Acıyor?a gitti. Bir video mesajıyla oylayanlara teşekkür eden Göksel?in ödülünü, şarkının aranjörü olan Ozan Çolakoğlu teslim aldı.
Yılın en iyi erkek sanatçısı Kenan Doğulu oldu. Törenin en çok ilgi gören katılımcılarından biri olan Doğulu, en iyi film müziği dalında da ?Anadolu Kartalları? ile ödülü kendisi ve kardeşi Ozan Doğulu adına kabul etti.
Yılın en iyi çıkış yapan sanatçısı seçilen Sinan Akçıl, sahneye çıkar çıkmaz Kral Müzik Ödülleri?nde aynı kategorideki ödülü kaybetmesinden açtı mevzuyu. Sanırım bir şeyi yermeden bir şeyi övmeyi beceremeyeceği için diğer ödüllerini annesine göndereceğinden bahsetti. Benim için konuşmasından en net anlaşılan şey, kendisini müzikten de sanattan da, o törenden de oylayanlardan da binlerce kat daha fazla önemsediği oldu.
Üniversite öğrencilerinin favori müzisyenlerinden Bedük, törenin birkaç önemli anında birden vardı. Hem en iyi elektronik müzik sanatçısı hem de en iyi video klip ödüllerini alan sanatçı, daha önce hiç dinlemediğimiz akustik düzenlemelerle Automatik ve Hot Bitch şarkılarını seslendirdi. Çaba hoştu ve Bedük, töreni bitene kadar terketmeyen 2-3 sanatçıdan biriydi. Buna rağmen, hele de akustik aranjeyle söyleyince, şarkı sözlerini biraz daha çeşitlendirip derinleştirmesi gerektiğini heralde kendisi de duymuştur.
En iyi televizyon programı ödülünü ?Kraliyet Ailesi? ile kazanan Okan Bayülgen, kendinden çok daha az samimi olduğu belli olan bir kaç kazanana espriler yaparak işe başladı. Konuşmasının önemli kısmında bu ödül töreninin bir tavrı olduğunu farkettiği belli oluyordu. Seneye yayına sokacağı gençlik kanalı 18 TV?nin de müjdesini veren Bayülgen bu töreni seneye o kanalda canlı yayınlamak istediğini duyurdu.
Kazananlar listesinin devamını yazının sonunda görebilirsiniz. Benim için bu genç ve düşünceli organizasyonun birçok sağlam yanı daha var. Rap müzik dalında ödül verilmesi (Pit10 kazandı), tek bir ?en iyi TV programı? kategorisi haricinde sadece müzikle ilgilenmesi, her ne kadar kazananlardan biri müziğe pek bir şey katacağından emin olmadığım Emir Yargın olsa da genç müzisyenlere teşvik ödülü vermesi, onları sahneye çıkarması, son anda bir trafik engeline takılmamış olsa Bülent Ersoy?u bile törene katılmaya ikna etmesi gibi. Sona bırakılan en iyi düet kategorisinin (?Bir Ben Bir Allah Biliyor? kazandı) böyle bir talihsizliğe kurban gitmesine üzüldüm fakat törenin nazar boncuğu olacağını düşünüyorum. Ödüllere katılacağını söyleyip sonra diğer katılanlardan haberi olunca cayan Hadise?nin durumundaysa organizasyonun bir suçu yok. Herkes bu tören gibi profesyonel değil maalesef.
Son olarak her seneki ödüllerin bir Mart ayından diğer Mart ayına kadar çıkan eserleri değerlendirdiğini, bu kadarcık geleneğin bile çoğu milyon dolarlık törende bulunmadığını hatırlatırım. Kazananları ve daha çok düzenleyenleri tebrik ediyorum.
9. radyo boğaziçi Müzik Ödülleri Kazananları:
En İyi Kadın Pop Müzik Sanatçısı – Hadise
En İyi Erkek Pop Müzik Sanatçısı – Kenan Doğulu
En İyi Rock Müzik Sanatçısı – Gökçe
En İyi Müzik Grubu – Mor ve Ötesi
En İyi Rap Müzik Sanatçısı – Pit10
En İyi Çıkış – Sinan Akçıl
En İyi Elektronik Müzik Sanatçısı – Bedük
En İyi Albüm – Sezen Aksu (Öptüm)
En İyi Proje Albüm – İskender Paydaş (Zamansız Şarkılar)
En İyi Şarkı – Göksel (Acıyor)
En İyi Düet – Bülent Ersoy & Tarkan (Bir Ben Bir Allah Biliyor)
En İyi Video Klip – Bedük (Ful Animasyon)
En İyi Cover Şarkı – Aydilge (Sorma)
En İyi Dünya Müziği Sanatçısı – Serkan Çağrı
En İyi Film Müziği – Anadolu Kartalları
En İyi Radyocu – Bay J
En İyi Müzik Kanalı – Dream TV
En İyi TV Programı – Okan Bayülgen (Kraliyet Ailesi)
En İyi Canlı Performans Programı – Akustikhane
En İyi Müzik Dergisi – Blue Jean