- Su Gibi Gel - Ayşe Özyılmazel
- Ali Baba - Can Bonomo
- Rüya - Hande Yener & Seksendört
- Aşk Diye Buna Derler - Cemil Demirbakan
- Merakımdan - Özcan Deniz
Dijital müzik platformlarının gün geçtikçe daha aktif olmasıyla dijital teklilerin piyasadaki yoğunluğu da çoğaldı. Yakın zamanda çıkan teklileri (single’ları) sizin için değerlendirdik.
Su Gibi Gel – Ayşe Özyılmazel
Şarkıcı, bir önceki albümü “Sıfır Makyaj”ın allanmış pullanmış klip şarkıları (“Arabesk”, “Tatlım”) hayal kırıklığı yaratırken, çok daha sade “Sabıkalı” videosuyla çıkışından bu yana en çok sevilen işine imza atmıştı. Bunun farkındalığını taşıyan “Su Gibi Gel”, dozunda kullanılmış bir alaturka eklentisi dışında “Sabıkalı” ile aynı klasmanda.
Diğer Ayşe Özyılmazel şarkılarından en önemli farkı sözlerde hiçbir oyun, dikkat çekici numara kullanılmaması. Hatta sözlerin oldukça yavan olduğunu söylemek yanlış olmaz. İlk albümünü çıkardığı şirketi DMC’ye geri dönen Özyılmazel’in bu yeni sayfasında kendisinden talep edileni arz etmeye çalıştığı görülüyor. Mert Ali İçelli ise aranjede yine ustalığını konuşturmuş.
Ali Baba – Can Bonomo
24 Mayıs’ya Eurovision yarı finalinde sahneye çıkacak olan Can Bonomo yarışmanın getirdiği rüzgarı kaçırmadan yeni teklisini yayımladı. “Ali Baba”, Sadri Alışık’ın “Ali Baba ve Kırk Haramiler” filminin müziklerinden bir şarkı. Can Bonomo’nun cover’ı için yenilikçi demek zor. Eski versiyonuna hayli sadık kalan eser, son bir dakikası içinde asıl iddiasını ortaya koyarak bence tipik bir manevra yapıyor. Eurovision şarkımız “Love Me Back”in de en coşkulu yeri son anlarına denk geliyordu.
Eser, Can Bonomo’nun tarzını sevenler için sevmesi kolay iken, meraklısı olmayanlar bile görkemli davullar ve yaylıların hakkını vermeli. Can Saban imzalı aranje Bonomo’nun kendine has tarzını devam ettiriyor. Yalnız şarkıcı Eurovision sayesinde piyasada epey merkezi bir yere geldi. Şaşırtıcı stiliyle buraya geldiği düşünülürse bundan sonra şaşırtıcı olmaya devam etmesi için, bugüne kadarki şaşırtıcılığından biraz farklılaşması lazım. Bilmem açık oldu mu?
Rüya – Hande Yener & Seksendört
Damar arabesk yapmaya başlayan rock grupları arasında en samimisi olan Seksendört (zira zaten işe öyle başlamışlardı) ve Hande Yener’in “Ünlü” grubuna ait “Rüya” şarkısının coverı orijinalinden pek farklı sayılmaz. Hatta aranje olarak sadece güncellenmiş bir hali denilebilir. Buna rağmen 2012’nin “Rüya”sı kulağa modern geliyor. Bu başarıda zamansız bir şarkı icra eden Ünlü grubunun da yeni yorumcuların da katkısı var.
Sadece eski versiyonun korolu nakaratları, mistik geri vokalleri ve siyah beyaz klibiyle elde ettiği gizemli havası 2012 versiyonunda mevcut değil. Fakat zaten Ünlü de atmosferik sözleri bir anda “kızın travesti çıkması” gibi bir sürpriz sona bağlayan klibiyle aynı kaybı yaşatıyordu. Uzun lafın kısası coverlamak için iyi bir şarkı seçilmiş, keşke halk da aynı şekilde karar verse de, Hande Yener’i hep aynı işbirliklerinde görmekten kurtulsak, böyle yeni maceralarını izlesek.
Aşk Diye Buna Derler – Cemil Demirbakan
Yüksek Sadakat’in ilk solisti olarak tanıdığımız Cemil Demirbakan, birkaç düet ve özel proje sonrasında nihayet solo işiyle karşımıza geliyor. “Karışık Kaset” albümünün ilk dijital teklisi olan şarkının söz ve bestesi Artun Ertürk’e ait. Kendisini Pamela’yla olan popüler çalışmalarından hatırlayabilirsiniz. Bu şarkı da benzer pop rock sularında yüzüyor, hatta intronun beyni direk “Aşk Her Şeyi Affeder Mi?”ye götürdüğünü söyleyebiliriz. Fakat eserin ciddi bir kancadan eksik olduğu bir gerçek.
Kulağa samimi gelse de ciddi bir derinlik içermeyen sözlere sahip. Şarkının en başarılı olduğu kısım Cemil Demirbakan’In güçlü sesini gösterişi fakat bu da tekrarı bol olan parçayı bir süre sonra yorucu kılıyor. Her halukarda zamanında yakalanmış iyi bir rüzgar sebebiyle Demirbakan’ın Sinan Akçıl parçalarıyla heba olacağından korkmuştuk. Bu tehlikeyi gidermesi şarkıyı olduğundan biraz daha güzel yapıyor.
Merakımdan – Özcan Deniz
Özcan Deniz’in uzun zaman sonra sadece müzik adına yaptığı ilk iş olan “Merakımdan” sözü bestesi Deniz’in kendisine ait bir şarkı. Yakında “Evim Sensin” ile sinema salonlarında yer alacak Deniz’in müziği de unutmadığını gösterir nitelikte. Batı soundlu eser yumuşak bir piyanoyla açılıp coşkun elektro gitar solosuna doğru ilerliyor.
Şarkıcının eski doğu – batı sentezi, modern doğu, oryantal batı, artık ismi her neyse tarzından biraz daha farklı ve çok daha az arabesk. Selim Çaldıran imzalı düzenlemenin girişi ve şarkının epey bir kısmı Rafet El Roman soundunu andırabilir. Eser Özcan Deniz’in arada bir yerde sıkışıp kalan popülaritesini tırmanışa geçirecek düzeyde sayılmaz fakat müzikal anlamda fena bir geri dönüş olmadığı kesin.