• Albüm
  • Superman (Video)

Bir sanatçının işine ne kadar hakim olduğu önemli bir şey. Bunu başarabilen isimlerin tavrıyla, duruşuyla diğerlerinin arasından sıyrıldığını acemi gözler bile farkedebilir. Hadise?nin yabancı şarkılarıyla ülkemizde yarattığı sansasyon da bunun sonucuydu bence. İngilizce sözlü şarkılarıyla sağlam bir kariyer edinen Hadise, yorumunda da, görsel çalışmalarında da ne yaptığını bilir bir duruş sergiliyordu. Bu imaj, her Türk için büyük bir sınav olan Eurovision performansıyla değişmeye başladı. Şimdiye kadar, yeni albüm de dahil olmak üzere düzelmiş değil.

Bu duruş eksikliği vasıtasıyla Hadise albümlerindeki isimler değişiyor ama format hiç değişmezken, Hadise?nin albüme yaratıcı katkısı da hiç artmıyor. ?Kahraman? albümünü o dönem birliktelik yaşadığı Sinan Akçıl?a emanet eden ve albümün başarısızlığı altına Akçıl ile birlikte gömülen Hadise, bu albümde de Erdem Kınay?a aynı şekilde yaslanmış. ?Kahraman?ın 6 yeni şarkısının 5?i Akçıl yapımıydı, bu sefer 9 yeni şarkının 5?i Kınay?a ait. Dürüst olalım, Erdem Kınay hem bugüne kadarki referanslarıyla, hem de göstermiş olduğu başarıyla değil 5, 15 şarkınızı birden yaptırmak isteyeceğiniz bir isim fakat, Hadise?nin şanssızlığı olsa gerek, onun da bu sene seri üretime geçesi tuttu. Dolayısıyla bugüne kadar ne yapmış olursa olsun, Kınay?ın bu albümdeki çoğu işi eskileri gibi özel tınlamıyor.

Çıkış parçası olan ?Superman? tipik bir son dönem Gülşen şarkısı. Albümün kalanının müzikalitesiyle tamamen alakasız olsa da prodüksiyon için kilit bir şarkı bu. Çünkü kendi halinde kalsa ilk dinleyişten sonra bir daha dinleme arzusu uyandıracak bir iş değil. Fakat dinleyiciyi şarkıya çok fazla maruz bırakan tanıtım kampanyası Seyhan Müzik?in albümü nasıl ittirdiğini gösteriyor. Tıpkı İstanbul?un 11 ayrı noktasında yer alan devasa billboardlar ve yaklaşık 60.000 TL?ye mal olan klip gibi. Gerçi ?Superman? henüz ciddi bir radyo başarısı göstermiş değil ama bu gidişle o da yakındır. Feci albüm kapağına bile göre göre alışırken ?Superman? gibi orta halli bir işe de alışılıyor.

Kınay?ın yarattığı sanatsal hayal kırıklığı ticari olarak güçlü ?Mesajımı Almıştır O? ile kısmen örtülüyor. Şarkı her ne kadar nakarat öncesinde uçuşa geçip, sonrasında çok sıradan sulara dönse de, eli yüzü düzgün bir iş. Ayrıca şarkı sözleri eski sevgiliye mesaj kaygılı şarkılar kategorisinde değerlendirince ironikleşiyor (“Burjuva“nın tamamen faydasız sözlerinin aksine). Bir de ?Kalbine Yalan Bulma?nın meraklısına iyi gelecek synth-pop prodüksiyonu albümün ilginç anlarından. İsim şarkısı ?Aşk Kaç Beden Giyer? ise rahatlıkla çalışmanın zirve noktası. Vokal aranjesi ve dile dolanan sample?ı albümün varoluş nedenini oluşturmuş adeta. Disk yok olsa tek özlenecek parça bu olabilir.

Finale doğru bir harcanabilir şarkıdan diğerine atlıyor albüm. ?Macera?, Paul Oakenfold?un ?Faster Kill Pussycat?ine özenen bir parça, ?Harakiri? ise bir kelimeyi kullanmak bahanesiyle oluşturulmuş üç buçuk dakikalık bir sıkıntı. Bunlara rağmen albümün çözdüğü bir problem var o da Hadise?nin daha ağır tempolu şarkılarının nasıl olması gerektiği. Önceki albümde, İngilizce orijinalini mumla aratan ?Kahraman?ın aksine, ?Melek? ve ?Kalbine Yalan Bulma?, sözleri zaman zaman rahatsız edici olsa bile, Hadise?ye daha iyi oturmuş.

İyi albümler ve kötü albümler hakkında yazmak kolay da, olabilecekken olmamış çalışmalar ve şarkıcılar hakkında yaz yaz yetmiyor. Özetlemek gerekirse ?Aşk Kaç Beden Giyer?? albümü, aynı isimli şarkı olan çekirdeği etrafına toplanmış bol boşluklu bir yapı. En olası anlarda bile akustikten kaçarak Türk piyasası için şaşırtıcı olsa da RnB türünün gitgide dans müziğine yaklaşmasının Hadise için iyi olmadığının bir göstergesi. Türkiye?nin çıkardığı en yetenekli aranjörler, star ışığı en yüksek kızlarından biriyle bir araya gelse de, piyasada çok büyük olmak tutkusu son derece vasat işler çıkarabiliyor demek ki.

Not: 2.5 / 5