• Albüm
  • Fotoğraflar
  • Öp (Video)

Yaklaşık iki buçuk yıl aradan sonra dinlediğimiz yeni Tarkan albümü ?Adımı Kalbine Yaz? her zamanki gibi etrafında büyük bir heyecan dalgası yarattı. Sadece hayranlarında değil, tüm Türk dinleyicisinde ciddi bir kredisi olan şarkıcının albümleri daha popüler zamanlarında kötü eleştirilerle karşılanıp sonra baştacı ediliyordu. O albümler o eleştirileri hiç haketmezken en son uzunçalar ?Metamorfoz? yine haketmediği biçimde övgülerle karşılandı, iyi olmadığını yazdığımızda da topa tutulduk. ?Adımı Kalbine Yaz?ın çıkışıyla beraber ilk defa bir Tarkan albümü gerektiği gibi algılandı denilebilir. Kariyerinin en iyilerinden biri olmasa da ortalamanın üstünde bir albüm kaydeden şarkıcı beraberinde gelen popülaritenin keyfini sürüyor.

?Sevdanın Son Vuruşu?yla ilgili fikirlerimizi daha önce belirtmiştik. Albüm bu parçayla açılıp Mithat Can Özer’in yazdığı ?Acımayacak? ile devam ediyor. Asıl büyük heyecansa Sezen Aksu, Ozan Çolakoğlu ve Tarkan’ı üretim aşamasında tekrar bir araya getiren ?Öp?. Şarkının uzaktan hoş gelen sesi bizi yanıltmıyor ve albümün rahatlıkla en büyük hiti ve en iyi şarkısı oluyor. Hemen peşine gelen ve Tarkan’ın tek başına yazdığı albümdeki tek parça ?Adımı Kalbine Yaz? ise yorumcunun daha alaturka tarafını vurgulamış. Diske dahil edilen Ozinga Club Mix’in çok mümkün olduğu halde orijinal versiyon yapılmayışı bunu destekliyor. Ancak ?Adımı Kalbine Yaz?, iki versiyonuyla da ?Öp? gibi yenilikçi değil. Sibel Can’ın ?Yalnızlar Treni?nden, ?Gül Döktüm Yollarına?ya uzanan bir yerlerde duruyor.

Alaturka durağında durmayıp ağır etnik tatlara bulaşan iki şarkı ?Acımayacak? ve ?Usta- Çırak? biraz daha alışması zor işler. İşin garibi albümden çok önce haberi gelen ve büyük umutlarla duyurulan ?Acımayacak? oldukça etkisiz kalırken, daha kötü sözlerle tam bir ?Metamorfoz? şarkısına dönüşecek olan ?Usta-Çırak? Gülşah Tütüncü’nün başarısıyla itici olmaktan kaçınıp, oldukça keyifli bir deneye dönüşüyor. Yine de sadece dinleyiciyi yakalayan sample melodisine güvenen bu şarkı albümün hemen her şarkısı biraz fazla uzun sayılabilir.

Kalan parçalar kısmen daha mütevaziler. ?İşim Olmaz?da sözleri kotaran Yıldız Tilbe kendisini hatırlatan cümleler yazmamış, beste ve düzenleme de sakin seyrediyor. Fazlasıyla sakin olan ?Sen Çoktan Gitmişsin? ise 4’er, 5’er dakikaya şişirilmiş şarkılar arasında en zor tahammül edileni. Aksu’nun klasik ?şimdi bakıyorum da böyle böyle olmuş? formatındaki sözleri ekibin bile pek umrunda değilmiş anlaşılan, zira kartonette söz yazarı olarak vurgulanmazken, geri vokal kısmında ismi ?SEZEN AKSU? olarak büyük harflerle geçiriyor. Orijinal adı ?filler? olan yer doldurucu şarkılara fıstık gibi bir örnek bu.

?Adımı Kalbine Yaz?ın yegane yavaş şarkısı Günay Çoban ve Tarkan imzalı ?Kayıp?. İngilizce albümünden bu yana bizi bir güzel yavaş besteye hasret bırakan Tarkan bu sefer de işi yarıda bırakmış. ?Sorma Kalbim? ve ?İstanbul Ağlıyor?un karışımı gibi duran ?Kayıp? idare edip giderken finaldeki şiir işi tam olarak bozuyor. Türkiye’nin en heyecan duyulan şarkıcısının elbette ki daha orijinal yöntemlerle duygularımıza dokunması gerekirdi.

8 şarkı tam bir albüm için yeterli bir rakam. İsim şarkısının lüzumlu denilebilecek iki versiyonunu düşününce bu rakam 9 ediyor. Fakat albüm burada durmamış, şarkılarını uzattıkça uzattığı gibi albümü de öyle yapmış. 5 remixten özellikle ?Sevdanın Son Vuruşu?nun Kivanch K. Mix’i dayanılacak gibi değil. Pitbull’dan, David Guetta’ya dünya dans müziğinin popüler isimlerini birer birer taklit eden aranje, 9 dakika 43 saniye sürüyor. ?Öp?ün de remixlenmiş haliyle büyüsünü kaybettiği söylenilebilir.

Birkaç haftada yüzbinlerle ifade edilen çok iyi satış rakamlarına ulaşan albüm bugünlerde çıkıp bunu hakeden gerçekten az sayıda çalışmadan biri. Tarkan’ın ilk albümü 18 yaşına bastı, dolayısıyla piyasayı halen kendi başına kurtarmasını ummak yanlış olur. Rekabet edeceği kimse kalmayınca her şeyi sırtlanıp kötü albümler yaptığını da gördük. O yüzden umarım ilerleyen günlerde Tarkan kendini taze tutmaktan öte bir yük üstlenmek zorunda kalmaz, dinleyiciye Tarkan’ın ilk zamanları gibi ?iyi müzik garantisi? verecek yeni isimler ortaya çıkar. Bu sayede zaten çok şey başarmış birini yaratıcı olarak daha özgür, daha yenilikçi dinleyebiliriz. Bu albüm çok şey sunsa da ne özgürlük ne de yenilik sunmuyor.

Not: 3.5 / 5

Ek: İnternetteki müzik yazarları gün geçtikçe artıyor ve bundan çok memnun oluyoruz. Arkadaşlarımızın bir kısmı albüm değerlendirmesi de yapıyor. Fakat Tarkan albümü yayımlandığında herkes yorum yapmaya hevesliyken, birçok umut veren fakat daha az popüler isim hakkında kimse yazmıyor. Tarkan yazılarımıza bizim ihtiyacımız var, tık getiriyor, ilgi topluyor vesaire. Fakat başka sanatçılar hakkındaki yazılarımıza o sanatçıların ihtiyacı var. Son paragrafta bahsettiğim şey burada da devreye giriyor. Piyasadaki en heyecan verici isim 18 yıldır yapacağını yapmış biri olmamalı. Böyle davranınca Madonna’dan başka isim bilmeyen magazin servislerine benziyoruz.

Herkesten biraz daha çeşitlilik rica eder, biz de sunacağımızı garanti ederiz.