Kral Harbiye Açıkhava Konserleri’nin (belki Tarkan dahil) en medyatiği 3 Ağustos Demet Akalın konseriydi. Mekan dolacak mı, eski kocası da olacak mı, çok mu davetiye dağıtılmış derken şova 1 saat kala mekanın oldukça tenha gözüküyor oluşu ?ilginç? bir şeylerle karşılaşacağımızı hissettiriyordu. Bar sanatçısı olarak etiketlenmiş Akalın için büyük bir sınavdı kuşkusuz. Artık ne kadarı bedavaya girdi bilemem ama saatler dokuz buçuğu vurduğunda alan tıklım tıklımdı.
?Tecrübe? ile açılan konserin temel sıkıntısını başta söyleyeyim de her şey daha net olsun. Ciddi bir ?kaynakların yanlış kullanımı? durumu mevcuttu. Erkan Özerman desteğiyle yaklaşık 20 erkek ve 10 kız Best Model finalistinin sahnenin podyumunda yürüdüğünü ve 30 kişilik bir koreografinin şova hiçbir şey katmadığını düşünebiliyor musunuz? Kalabalık yaratmaktan öte gitmeyen bu attraksiyon çok daha verimli kullanılabilirmiş halbuki. Bir kere Demet Akalın eski manken! Yani buradan bile bir hikaye çıkartamıyorlarsa yazık olmuş diyorum. Gözlere hitap ettiğini düşünüyorsanız kızların boyundan dize kadar balonla kaplandığını ekleyeyim.
Sahneye gelince, o güzeldi. Üç katlı ve podyumlu platforma 11 kişilik futbol takımı gibi orkestra yerleştirilmişti. Ersay Üner her şeyin başındaydı tabii. Akalın’ın girişteki vokallerinin de oldukça yeterli olduğu söylenilebilir. Fakat ?Dans Et?de dans etmeye başlayınca seyirlik bir hal aldı. Açıkçası yeteneğini zorlaması bence güzel fakat yapamayınca diğer dansçılara attığı ?bunlar ne yapıyor böyle?? bakışları çok alemdi.
İki çok iyi Akalın şarkısı ?Mucize? ve ?Olacak Olacak?tan sonra tempo düştü, Demet’in de performansı düştü. Kaç yıllık ?Esmer Yarim? şarkısını etkileyici bir şekilde söyledi diyemem. Ancak kafa şişiren bangır bangır ses sisteminden bir nefes almış olduk bu yavaşlar sayesinde. ?Seven Kızın Romanı? ve ?Gururum? da ilk şarkıya aralıksız eklenmişti. Bunları orta tempolar ?Dur? ve ?Umutsuz Vaka? izledi.
Akalın’ın şakacıktan (ama epey gerçekçi) çekememezlik tavırlarıyla sahneye aldığı geri vokali Merve, Yıldız Tilbe’den ?Vazgeçtim?i denildiği üzere provasız söyledi sonra. Mikrofonun yaptığı azizlik haricinde bu Özgü Namal havası taşıyan kızda umut olduğunu gördük. Ersay Üner’den aldığı şarkılarla, Akalın yapıyormuş Merve’nin albümünü. Hayırlı olsun diyelim.
Son albümün son hiti ?Çanta?nın peşine ara verildi. Araların konserlere feci zarar verdiğini düşünüyorum ama olmasa bile bir atmosfere sarılıp sarmalanmış halde değildik zaten. Sahne tekrar aydınlandığında erkek dansçılar dans etti ve ?Bebek? çalmaya başladı. Konserin konuğu Murat Dalkılıç da bu noktada dahil oldu. Ordaki kalabalığın üçte birinin bile bir Dalkılıç konserine geleceğini sanmam ama seyircinin verdiği tepki çok güzeldi. Sadece ?Bebek?te değil, Murat’ın solo söylediği ?Kasaba? ve ?Külah? şarkılarında da katılım şahaneydi, şarkıcı da sahnede zıp zıp zıplayarak sevincini paylaştı.
Performansın en etkileyici anları sürpriz elementi içerenlerdi açıkçası. Yoksa bir sürü bomba gibi Akalın şarkısı efendi keyiflenmelerle geçirilirken onların yarısı kadar duyulmuş ?Külah?taki coşku açıklanamaz. Şarkıcı da bunu biliyor olsa gerek ?Of Of?, ?Kırmızı?, ?Dansöz?, ?Kader Diyemezsin? gibi sürprizlerle topluluğu ayakta tuttu.
Baştaki kaynakların kullanımı mevzusuna tekrar değinerek yazıyı bağlayayım. Akalın’ın başka hiçbir şarkıcıda olmayan, 10 mevcutta dansçısı var, sahneye yatırabileceği parası ve şova dönüştürebileceği bağlantıları var. Ancak bunların hiçbiri şarkılarla bağdaştırılmadıkça bir şey ifade etmiyor. Gerçi en azından konser geleneğimizdeki dansçıları birbirinden alakasız giydirmek hatasından kaçınmışlar fakat ne dansçılar çoğu şarkıya ruh katıyor, ne Akalın onlara katılıyor, ne de varlıklarının öneminden haberdar. Slowlardaki modern dans figürleri kendi başlarına güzel olsa da şarkılara yakışmıyor, hele de Akalın bir yerlerde futuristik giysisiyle baston yutmuş gibi dururken hiç yakışmıyor. ?Onun arabası var, güzel mi güzel, maalesef ruhu yok? diyorsunuz siz de içinizden. O kadar paraya ve ekibe seyirciyi içine hapsedebilecek belki 3 tane şov çıkar. Fakat sırf vitrin olsun diye yapılınca en çok ekibin sahneye davet edilip, içten bir şekilde el çırptığı final anından etkileniyorsunuz.
Bunlar bir yana, maddi taraflarını bilemesem de 3 Ağustos Demet Akalın konseri şarkıcının son büyük konseri olmayı hak etmiyor. Oturacak koltuğu varken binlerce kişiyi ayağa dikmek herkesin harcı değil ki Demet bunu epey uzun bir süre becerdi. Sonlara sakladığı ?Affedersin? ve ?Mantık Evliliği? gibi güzel parçalarıyla da şarkı seçimi konusunda usta olduğunu hatırlattı. Kendi imajı dahilinde son derece eğlenceli konuşmalarıyla seyircinin yüzünü güldürmeyi başarıyor. Belki biraz daha iyi planlamayla müzik çevresinin de yüzünü daha fazla güldürebilir.
Şarkı Listesi: Tecrübe / Dans Et / Evli Mutlu Çocuklu / Bittim / Mucize / Olacak Olacak / Esmer Yarim / Seven Kızın Romanı / Gururum / Dur / Umutsuz Vaka / Vazgeçtim (Geri Vokal) / Çanta / Ara / Dans Arası / Bebek (ee. Murat Dalkılıç) / Kasaba (Murat Dalkılıç) / Külah (Murat Dalkılıç) / Aşkın Açamadığı Kapı / Tozpembe / Unuttum / Of Of / Kırmızı / Kader Diyemezsin / Affedersin / Mantık Evliliği / Dansöz / Davul Arası / Sebebim / Kızıl Mavi (Ersay Üner) / Evli Mutlu Çocuklu