Emre Aydın, kutlamaya her şekilde layık albümü ?Kağıt Evler?i 1 Nisan’da piyasaya sürdükten sonra 24 Nisan Cumartesi akşamı Refresh The Venue’de lansman konserini verdi. Şarkılara ve sete geçmeden önce mekanla ilgili birkaç laf etmeliyim. Refresh The Venue, ismi ve tarihi olan bir yer ancak ana akım yerli müzik dinleyicisinin ilgisini bugünlerde daha layığıyla cezbediyor sanırım. Mekanın ferahlığı, sahne alanının genişliği, arabayla ve metroyla ulaşım kolaylığı bir yana Emre Aydın’ın ekibinin de çabasıyla inanılmaz bir ses ve ışık sistemiyle dinledik şarkıları. İzleyici konusunda boşa koysan dolmuyor, doluya koysan taşıyor şeklinde sadece dev arenalar ve minik barlara talim eden organizatörler bana kalırsa burayı bir gün bile boş bırakmamalı. Bunu haklı çıkarırcasına Emre Aydın’ın önceki akşamı da Demet Akalın aynı sahnede yeni albümünün ilk konserini vermişti.
Konserin, klipteki çocuk oyuncuların sahnede katıldığı “Bu Yağmurlar?la açılışını ve peşine gelen Barış Manço cover’ı “Anlıyorsun Değil Mi?”yi kaçırsam da performansın geri kalanı fazlasıyla tatmin ediciydi. Sahne, ilk şarkının klibindeki dekorları andıracak şekilde düzenlenmişti. Eski bir piyano, kanatlarını açmış kuş figürleri, duvarda siyah beyaz fotoğraflar, mumlar, kocaman avizeler ve geyik boynuzlarıyla oldukça gotik bir ortam yaratılmıştı. Soliste eşlik eden müzisyenler de kılık kıyafetleriyle görsel etkiyi ciddi şekilde arttırdılar. Herkes oldukça şık ve ciddi giyiniyordu.
Emre Aydın ilk yarı için hazırladığı sete ?Sensiz İstanbul’a Düşmanım?, ?Unut Gittiğin Bir Yerde? ve ?Afili Yalnızlık? gibi eski şarkılarıyla devam ederken özellikle sonuncusundaki izleyici katılımı şahaneydi. Zaten sahnenin hemen önünde bulunan fan club üyeleri ve normal biletli seyirci alanının en arkasındaki yükseltide biriken genç kız hayranlar adeta bir koro gibi eşlik etti şarkıcıya. Sıra yeni albüm şarkılarına geldiğinde de durum değişmedi. ?Kimse Olmadı Senin Gibi? ve albümün ikinci ve hit olma potansiyeli yüksek şarkısı ?Alıştım Susmaya? şimdiden ezberlendiği belli olan parçalardı. Emre Aydın’ın henüz çok kez canlı söylenmemiş şarkılarda bile hatasız giden vokali etkileyiciydi. Açıkçası canlı performansları konusunda kulağımıza gelen şüphelere hiç lüzum yokmuş. Sesini adeta CD’den dinler gibiydik.
?Bu Kez Anladım? ve ?Dayan Yalnızlığım? sonrasında izleyici konsere ara verdirtmedi dolayısıyla hemen ikinci yarının setini izlemeye başladık. Ciddi bir cover şarkı nüfusu vardı bu sefer. MFÖ cover’ı ?Ele Güne Karşı?yla başlandı, yeni albümden ?Hoşçakal?la, ilk albümdeki Umay Umay şarkısı ?Hareket Vakti? ve ikincideki Cemali şarkısı ?Duymak İstiyorum? ile devam etti. Bu şarkıdan sonra basçı Feray Ekin, kemanda dinlediğimiz (ve kesinlikle izlediğimiz) Melis Yüksel ile Emre Aydın enstrümanlarını bırakıp davulları aldılar ellerine. Daha ilk vuruşlardan bir MFÖ şarkısı daha, ?Sude?nin geldiğini anladık. Konserin bu en gümbür gümbür dakikalarından sonra ise sahnede sadece çellist Jessica Nichols ve klavyede Can Türkmen kaldı. Yeni diske ismini veren ?Kağıt Evler?i çaldılar.
Müzisyenler geri döndüğünde sırasıyla ?Git?, Emre Aydın’ın akustik gitarıyla eşlik ettiği Cem Karaca şarkısı ?Resimdeki Gözyaşları?, yeni albümden ?Son Defa? ve ?Tam Dört Yıl Olmuş Dün? çalındı. Geleneğe uygun olarak ?Belki Bir Gün Özlersin?i çalıp veda etmeyi planlasalar da seyirci yeni şarkılardan ?Ayrı Ayrı? için de ısrar etti. Sonrasında şarkıcıyı bise çağırmadıkları için en azından bunu yapmaları iyi olmuş. Emre Aydın, ?Ayrı Ayrı?nın yazdıktan sonra en çok güvendiği şarkılardan biri olduğunu fakat albüm çıktığından beri şarkıyla ilgili bir geri dönüş alamadığını anlattı gülerek. Parça bittikten sonra ise bir konserin iyi geçmesinin aslında izleyicinin eğlenme isteğiyle alakalı olduğuyla ilgili biraz uzun bir konuşmayla veda etti genç rockçı.
Sonuç olarak Emre Aydın’ın 24 Nisan 2010 İstanbul konseri yerli rock konserlerinde görmeye alışık olmadığımız bir görsel hazırlık, şehrin mekanlarında sık rastlamadığımız kalitede bir ses sistemi, şarkıcılarda çok nadir bulunan, kusursuz canlı vokaller ve eski-yeni 21 adet Emre Aydın şarkısı içeriyordu. Her ne kadar an itibarıyle resmi Türkiye şarkı listesinde ve en çok satan albümler listelerinde başa oynayan bir ismin albüm tanıtımının (özellikle de ikinci yarısında) az seyircili geçmesi üzücü olsa da bir şarkıcı için bunu hak etmediğinin bilinmesi güzel bir şeydir. Mekan bazı anlarda gereğinden daha boş olabilirdi fakat sahne her an boyunca dopdoluydu.